به گزارش خوزپرس از اهواز و به نقل از روابط عمومی معاونت امور اقتصادی استانداری خوزستان، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان در جلسه ستاد تنظیم بازار با حضور دستگاه های اجرایی استان در محل سالن جلسات سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان برگزار شد. به تشریح وضعیت حمل و نقل و کامیون داران و وضعیت اقلام اساسی همچون گوشت، برنج و روغن و دیگر مایحتاج مردم اشاره کرد.

سید نوراله حسن زاده همچنین پیگیری مصوبات قبل را در دستور کار جلسه قرار داد و گزارشی از میزان اقدامات انجام شده ارائه داد.
دکتر سید علی بحرینی مقدم با گلایه مندی از عدم هماهنگی سازمانها و دستگاههای اجرایی در خوزستان گفت: ما مسئولان زمانی که در دل کار هستیم باید شرایط را بسنجیم و ببینیم که به چه سمت و سویی در حال پیشرفت است تا اگر تخلفی صورت گرفته یا کسی قوانین را رعایت نکرده، طبق قوانین با او برخورد شود.
وی تأکید کرد: زمانی که آیین نامه ای مصوب و ابلاغ می‌شود، باید مورد پیگیری مسئولان قرار بگیرد .

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان با تاکید بر این که خوزستان با استان های دیگر متفاوت است، اظهار کرد: هیچ مدیری نباید به دلیل انجام وظایفش، منتی روی این استان بگذارد، برعکس باید افتخار کنیم که خوزستان هم به لحاظ ارزش تاریخی و معنوی و هم به لحاظ پیگیری‌ها در حد یک کشور است و جایگاه بالایی دارد، به همین دلیل مسئولان این استان باید با انگیزه کار کنند.
وی تصریح کرد: اگر در خدمات رسانی به مردم کوتاهی صورت بگیرد، حتما با دستگاه کم کار برخورد می شود.

بحرینی مقدم عنوان کرد: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار، اگر کالایی از استان خارج می شود، اول حق مردم استان است و بعد به استانهای دیگر صادر شود.

وی در خصوص سوء مدیریت ها و عدم خدمت رسانی به مردم در حوزه بازار و تزریق کالاهای اساسی تأکید کرد: به هر اندازه و حجمی که کالای مورد نیاز مردم، درخواست بازار است باید تزریق شود، به خصوص اقلام اساسی با قیمت مناسب، کیفیت خوب و شرایط سازگاری با مردم به بازار تزریق شود.

وی اظهار کرد: بحث ما در خدمت به مردم، فقط کلانشهر اهواز نیست بلکه باید شهرستان ها را هم در نظر بگیریم.
بحرینی مقدم خطاب به مسئولان عضو ستاد تنظیم بازار تاکید کرد: گزارش اقدامات انجام شده به صورت فرمتی روزانه به معاونت امور اقتصادی استانداری خوزستان و ستاد تنظیم بازار اطلاع داده شود، همچنین عنوان شود که موجودی انبارها چقدر است تا مداخله و پیگیری صورت پذیرد .

وی همچنین در بحث پایانه ها و حمل و نقل تاکید کرد: این سازمان مکلف است ناوگان حمل و نقل را جهت برطرف کردن نیاز مردم برای دستگاه های خدمت رسان تامین کند، نمی توانیم دست روی دست بگذاریم و مایحتاجی که ضروری است را تامین نکنیم.
بحرینی مقدم با تاکید بر اینکه اولویت ما برای خدمت به مردم، اول مردم استان خوزستان است و بعد نقش ملی را ایفا کردن، افزود: بیشتر از نیاز مردم باید پیش بینی صورت بگیرد تا هیچ دغدغه ای در این خصوص وجود نداشته باشد، همچنین باید اقلام پرمصرف و ضروری با میزان بالا تامین و اولویت بندی شود و در اختیار مردم قرار گرفته شود، تزریق کالا باید مدیریت شود، جدولی تنظیم شود تا کالاهای اولویت دار با حجم ظرفیت مشخص شود.

وی همچنین در خصوص تزریق تخم مرغ به بازار خطاب به دامپزشکی استان تأکید کرد: سازمانهای مرتبط در خصوص تامین تخم مرغ سالم و متناسب با نیاز بازار همکاری لازم را با هم داشته باشند تا در این زمینه مردم کمبودی احساس نکنند و یا گرانی در پی نداشته باشد.

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان تاکید کرد: نباید به مردم استرس وارد شود چرا که مشکلی در تامین اقلام اساسی برای تزریق به بازار نداریم. کالاهای اساسی موجود است و هیچ دستگاهی هم بدون هماهنگی با ستاد تنظیم بازار نباید تصمیمی بگیرد.

بحرینی مقدم با اشاره به قیمت میوه در بازار گفت: قیمت برخی میوه ها به شدت بالا است با حذف واسطه ها، قیمت ها را به حداقل برسانیم.

وی همچنین از اجرای طرح کوتاه مدت ایجاد بازارچه‌های موقت از سوی شهرداری اهواز استقبال کرد و در این خصوص گفت: صددرصد با تمام توان از طرح های خلاقانه حمایت می کنیم و آمادگی کمک به شهرداری برای ایجاد بازارچه های روز میوه و تره بار را داریم، همچنین اگر قرار است نمایشگاه هایی طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار برگزار شود، ستاد تنظیم بازار در این نمایشگاه با شهرداری همکاری لازم را جهت خدمات رسانی به مردم انجام می دهد.