خوزپرس _ کوثر کریمی. وقتی وارد کوی مهدیس اهواز می شوی گویی یک بیابان است با چهار استخوان به نام ساختمان؛ آری زمین های بسیار وسیعی که تنها چند بنای ساختمانی در آن خودنمایی می کند.

منازل آپارتمان و ویلایی همه در کنار یکدیگر ساخته شده و بالا رفته اند بدون اینکه از آسفالت، آب و فاضلاب یا گاز خبری باشد؛ البته در برخی نقاط از این انشعابات رد و اثری هست ولی در اکثر قریب به اتفاق خیابان های این منطقه خبری از زیرساخت های اساسی برای زندگی شهروندی مردم نبود.

صحبت از آب و فاضلاب، گاز و آسفالت به میان آمد که اگر نباشند زندگی شهروندان خیلی بد و روزگار آنها به سختی می گذرد ولی اهالی کوی مهدیس حتی اتوبوس شهری، فضای سبز، پارک، کتابخانه یا سرای محله هم ندارند.

مردم مهدیس اندر خم این کوچه مانده اند و در گروی تأمین نیازهای اولیه زندگی خود هستند، اما باید نگران آینده اجتماعی کودکانی باشیم که در چنین وضعیت اسفناکی روزگار می گذرانند.

 

بازی نوجوانانی قد و نیم قد که در زمین معمولی یا همان بیابان مهدیس به چشم می خورد، ناراحتی بسیار و این سؤال را به ذهن انسان متبادر می کند که چرا این کودکان با وجود خاک زیادی که بلند می شود، باز هم به بازی خود ادامه می دهند و جوابش چیزی به غیر از محرومیت نیست.

پول فاضلاب پرداخت شده و هیچ

امید کاظمی که ۶ سال در کوی مهدیس زندگی می کند، در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: پنج تا ۶ سال است که اینجا زندگی می کنیم؛ پول فاضلاب را سه سال پیش پرداخت ولی انشعاب برای ما نکشیدند با اینکه قبض پرداخت حق انشعاب هم داریم.

وی با گلایه از نبود آسفالت در کوی مهدیس ادامه می دهد: پول آسفالت را ۱۲ سال قبل از سازندگان منازل گرفته اند ولی هیچ خبری از آسفالت نیست.

این شهروند با گلایه از وضعیت اسفناک آب و فاضلاب می گوید: از چاه برای سرویس بهداشتی استفاده می کنیم که متأسفانه بالا زده و بوی متعفن آن در خانه پخش و حتی بچه ها نیز بیمار می شوند.

کاظمی با بیان اینکه «خیلی مورد بیماری بین کودکان داشتیم» اضافه می کند: چرا ما نباید در محل زندگی خود از نعمت روشنایی و یا آسفالت بهره مند باشیم؛ ۶ سال قرار شده این جاده موجود آسفالت شود ولی هیچ کاری نشده است.

مهدیس یعنی بیایان

وی با گلایه از نبودن فضای سبز، پارک و مدرسه می گوید: با توجه به اینکه مهدیس جزو شهرداری منطقه هشت اهواز محسوب می شود حداقل آسفالت، فاضلاب و روشنایی را برای شهروندان ساکن در آن تأمین کنند.

این شهروند انتقاد می کند: اینجا پر از نخاله ساختمانی است چون مهدیس را به بیابان حساب می کنند و متأسفانه هیچ نهادی به آن رسیدگی نمی کند.

کاظمی در پایان با تقدیر از بازدیدهای استاندار خوزستان می گوید: همه مسئولان گلایه های ما را شنیده اند ولی هیچ رسیدگی نشده است و ای کاش مدیران توصیه های استاندار را عملیاتی می کردند.

آب شربی که بوی فاضلاب می دهد

عقیل جهانگیری یکی دیگر از ساکنان کوی مهدیس می گوید: در قسمت علوم پزشکی ساکن هستیم و هیچ وقت آب شرب پایداری نداریم؛ البته ضمن قطع و وصل شدن همیشگی آب باید بوی فاضلاب را هم تحمل کنیم با اینکه اصلا کیفیت آن خوب نیست.

وی ادامه می دهد: هزینه انشعاب آب و فاضلاب را پرداخت کردیم ولی مسئولان هنوز هیچ کاری نکرده و فقط وعده پیگیری دادند؛ کجای دنیا باید هزینه پرداخت شود ولی کاری برای مردم انجام نشود.

سعیده سلامات یکی از ساکنان تعاونی علوم پزشکی جاده بنکداران مهدیس نیز عنوان می کند: امکانات منطقه خیلی ضعیف است؛ لوله گاز کنار ما قرار دارد ولی منازلمان گاز ندارند. همچنین فاضلاب نیز همین کنار ما است ولی آن را برای ما نمی آورند.

وی گلایه می کند: به هر اداره ای که مراجعه می کنیم، به ما اعلام می کنند که هزینه ها را دادید ولی بودجه ای نداریم تا برای شما انشعابات را بیاوریم.

این شهروند می گوید: به اداره آبفا اهواز رفتم که اعلام کردند ما بودجه نداریم و شماره ام را برای پیگیری گرفتند ولی هیچ تماسی با من گرفته نشد.

سلامات با بیان اینکه آسفالت و فضای سبز که تعطیل است، ادامه می دهد: برای جاده نزدیک به یک سالی می شود که در عذاب هستیم؛ تازه وضعیت در هنگام بارندگی بسیار بدتر و ساکنان هم اذیت می شوند.

 

وی در پایان عنوان می کند: انشعاب داخلی آب شرب نداریم؛  «کیفیت که اصلا هیچ حرفش را نزن» با اینکه پول آن پرداخت شده است.

خانه ای محاصره در بیابان

شوقی که چند ماهی است از سه راه باهنر به کوی مهدیس نقل مکان کرده است، می گوید: آنجا آسفالت و گاز داشتیم و همه چیز خوب بود ولی اینجا دور تا دور خانه بیابان است؛ نه تنها گاز نداریم بلکه آب و فاضلاب هم وضعیت مناسبی ندارد.

وی با گلایه از اینکه مشکلات خود را بارها به مسئولان اعلام کردیم، ادامه می دهد: مشکلات زیادی در این منطقه داریم ولی به خاطر توان کم مالی مجبور شدم به اینجا نقل مکان کنم.

این زن منتقد می گوید: آب هر چند روز یکبار می آید؛ در منطقه حتی مدرسه و گاز هم نداریم.

سهیلا عبادی که برای استقبال از شوهرش در منزل ایستاد نیز ۶ سال است که در کوی مهدیس زندگی می کند.

او در پاسخ به این سؤال که چه مشکلاتی دارند، می گوید: مهدیس همیشه بیابان بوده و متأسفانه حتی آسفالت و گاز هم نداریم.

بازی کودکان در خاک

این شهروند بیان می کند: آب همیشه قطع و وصل می شود و کیفیت آن برای شرب خیلی بد است.

عبادی با گلایه از نبود مدرسه می گوید: پارک و فضای سبز هم نداریم و بچه ها در بیابان و خاک ها بازی می کنند.

وی انتقاد می کند: زنان محله بارها برای آسفالت و رسیدگی بیشتر به شهرداری رفتند ولی هیچ فایده ای نداشت.

این شهروند در پایان عنوان می کند: از مسئولان تقاضای رسیدگی و بهبود این وضعیت را داریم چون اصلا اینجا نمی توان با چنین وضعیتی به زندگی ادامه داد؛ اینجا همیشه خاک است و در عین حال کنار صنایع فولاد قرار گرفتیم و فقط دود آن به ما می رسد.

حرف کودکان و نوجوانان مهدیس

نامش مهدی است و ۱۰ سال سن دارد؛ در کنار دیگر دوستانش مشغول فوتبال بازی درست وسط زمین خاکی هستند.

از او می خوام که مشکلات محله اش را بگوید ولی اندیشه کودکانه اش خیلی بزرگ تر از نداشتن پارک است و در پاسخ می گوید: اینجا فقط زمین فوتبال و نبود پارک مشکل نیست.

این کودک ادامه می دهد: همه ما و مادرانمان از نبود امکانات رنج می بریم؛ مهدیس آسفالت، مسجد، پارک، آب و فاضلاب و گاز ندارد.

مهدی می گوید:  «نمی دانم چرا مسئولان راحت اینجا را درست نمی کنند» ولی خواهش می کنم به ما هم فکر کنند.

مسجد و نمازخانه نداریم

به یک باره وسط کادر گزارش هایم آمده و حتی یادم رفته نامش را بپرسم؛ بیشتر از ۹ سال سن ندارد و می گویند هم مجری خوبی است و هم فوتبالیست ولی پدرش در یک شرکت خصوصی کار می کند که هشت ماه هست حقوق نگرفته و در تأمین مخارج زندگی با تنگنا مواجه شده اند.

با شیرین زبانی های کودکی خود می گوید:  «بابا آخه ما هم باید بریم یه جای دیگه اینجا نه پارک داره نه نمازخانه و مسجد» کلا اینجا هیچی نداریم.

حرف هایش به همین جا ختم نمی شود و ادامه می دهد:  «اینجا خونه های خوبی نداره و هیچ جاش خوب نیست و اصلا مهدیس هیچی هیچی نداره».

اصلا از مسئولان انتظار نداشتم

حرف هایش به دل می نشیند و در ادامه صحبت هایش می گوید:  «آخه آقای محترم بیا اینجا رو درست کن بعد برو برای خودت استراحت کن و برو مسافرت» نمی دانم چرا رسیدگی نمی کنند.

او می گوید:  «ما هم انسانیم و می خواهیم زندگی داشته باشیم» و بعد هم نوک پیکان پیکان انتقاداتش را سمت مسئولان می گیرد و اضافه می کند:  «نمیشه که شما برید برای خودتون زندگی راحتی داشته باشید ما همینطور تو خاک های مهدیس بمونیم».

کوچولوی فهمیده با بیان اینکه  «اصلا انتظارش رو نداشتم از این مسئولان» می گوید: اصلا مسئول پذیران ایران اینطوری نیستند و باید اینجا رو درست کنند.

صحبت هایش تقریبا به آخر رسیده و می گوید: مسئولان ازتون انتظار نداشتم و من خیلی ناراحتم.

مهدی ها، علی ها و آرمان های مهدیس بسیارند که از این وضعیت اسفناک ناراحت شده و به جای کودکی کردن مجبور به دغدغه داشتن هستند؛ آنها به جای مسئولان غصه می خورند، به جای مدیران اما برنامه ریزی می کنند که منطقه زندگیشان باید پارک، آب و فاضلاب، گاز، مسجد، زمین فوتبال، کتابخانه، فرهنگ سرا و فضای سبز داشته باشد.

با این سن و سال های کم چه اندیشه های بزرگی دارند ولی خطر در کمین این اندیشه های والاست؛ مهدیس منطقه حاشیه شهر نیست.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان برای این وضعیت کودکان کوی مهدیس به خبرنگار مهر می گوید: مهدیس با یک برنامه ریزی شهری به جغرافیای اهواز اضافه شده و نمی توان آن را حاشیه شهر دانست.

محمدصادق کریمی کیا در واکنش به وضعیت اسفناک کودکانی که در معرض خطرات بی شمار آسیب های اجتماعی هستند، می گوید: حتما یک تیم ارزیابی به منطقه مهدیس اعزام و گزارش آن را با حضور مسئولان امر بررسی خواهم کرد.

معاون استاندار خوزستان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار می کند: اقدامات بسیار زیادی ظرف ۶ ماه گذشته در مهدیس انجام شده و تمام سازمان های خدماتی مثل شهرداری، آبفا و شرکت توزیع برق اهواز و شرکت گاز همه به این محله ورود پیدا کردند.

نمی توان ادعای حل ۱۰۰ درصدی مشکلات را داشت

فرامند هاشمی زاده ادامه می دهد: استاندار به صورت مستمر از این منطقه بازدید و جلسات متعددی را هم برگزار کرده است؛ خود من هم پیگیری و خیلی از مسائلی که در گذشته بود، مرتفع شده اما نمی توان ادعای حل شدن ۱۰۰ درصدی مشکلات را داشت.

وی عنوان می کند: مشکلات این منطقه در مسیر رفع شدن و تأمین خدمات مورد نیاز قرار گرفته است؛ برخی نقاط حتی خیابان ها بعد از انجام اقدامات زیرساختی مثل فاضلاب و گاز از سوی شهرداری به آسفالت رسیده است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان یادآور می شود: برای محله به محله کوی مهدیس برنامه ریزی شده تا مشکلات حل و آن چیزی که لازم است، آنجا رخ بدهد که از آن جمله می توان به احداث پارک، زمین های ورزشی، رفاهیاتی مثل مدرسه، کتابخانه و دیگر نیازهای منطقه اشاره کرد.

هاشمی زاده در پایان بیان می کند: سال های بسیاری آن منطقه جزو واگذاری های زمین شهری یا راه و شهرسازی بوده و برخی تعاونی ها متعهد به انجام خدمات زیربنایی و آماده سازی شدند که یا اجرایی نشده و یا کمتر انجام گرفته است؛ همچنین از طرفی راه و شهرسازی متعهد به انجام بوده ولی انجام نگرفته که همه اینها ظرف بیش از ۶ ماه به صورت متمرکز انجام یا در حال انجام است.

شهرداری: راه و شهرسازی باید آسفالت می کرد

شهردار منطقه هشت اهواز نیز در خصوص مهدیس می گوید: بر اساس قوانین شهرسازی آماده سازی زمین ها، زیرسازی و آسفالت معابر با شهرداری نیست و شهرداری فقط بعد از تحویل گرفتن آنها وظیفه نگهداری دارد.

ذبیح الله خدامرادی در ادامه تأکید می کند: مسکن و شهرسازی به عنوان متولی و مالک اراضی سطح شهر وقتی آنها را برای ساخت و ساز تفکیک و در اختیار تعاونی ها و مردم می دهد باید معابر آنها را شامل زیرسازی، آسفالت، پیاده رو و جداول را نیز آماده و بعد شهر را تحویل شهرداری دهد تا از آن مجموعه ساخته شده نگهداری کند.

وی اضافه می کند: ولی ظاهرا راه و شهرسازی بر اساس اخذ تعهد کار را به تعاونی ها واگذار کرده و آنها نیز اقدامات لازم را انجام نداده اند.

شهردار منطقه هشت اهواز می گوید: شهرداری با توجه به سیاست و وظایف ذاتی و کاری خود وقتی با مراجعه مردم مواجه می شود (نزدیک ترین دستگاهی که جوابگوی مردم است و به آن دسترسی دارند، شهرداری ها هستند) قطعا برای رفع مشکلات آنها تلاش می کند ولی زیرساخت ها شامل اجرای شبکه فاضلاب، گاز، آب، برق رسانی در معابر اصلی و فرعی در بسیاری از تعاونی ها تکمیل نشده است.

خدامرادی می افزاد: این خدمات زیرساختی باید انجام و به اتمام برسد تا کار زیرسازی و آسفالت معابر انجام شود.

زیرسازی و آسفالت جزو وظایف شهرداری نیست

وی یادآور می شود: با وجودی که زیرسازی و آسفالت این منطقه جزو وظایف شهرداری نیست و راه و شهرسازی باید آن را انجام می داد ولی اگر خدمات زیرساختی انشعابات آب، برق، گاز و فاضلاب تکمیل شود، کار آسفالت معابر را هم انجام می دهیم.

شهردار منطقه هشت اهواز خبر می دهد: در تعاونی آزاده و انتظام ۲۴ خیابان را روی بستر زیرسازی و آسفالت بردیم که کار پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصد دارد؛ هرچند وظیفه شهرداری نبوده چون شهروندان مراجعه داشتند با وجود تکمیل نبودن زیرساخت ها کار آسفالت را انجام دادیم.

خدامرادی با تأکید بر اینکه دستگاه های دیگر باید انجام و تحویل شهرداری بدهند، می گوید: در تعاونی های سپنتا و نفت، فرهنگیان دو و جانبازان، نورد لوله، مسیر ورودی فاز دوم بنک داران از میدان ورودی تا میدان شهید اسکندری پیمانکاران تعیین شده و بعد از تکمیل بستر زیرساخت ها خیابان به خیابان کار زیرسازی و آسفالت را انجام می دهند.

وی یادآور می شود: مسیر پل ششم حدفاصل میدان مادر تا پشت اسلام آباد نیز زیرسازی آن کامل انجام و منتظر روکشی و آسفالت هستیم که بعد از تکمیل ایستگاه پمپاژ آب و فاضلاب کار آن را به اتمام می رسانیم.

ساخت دو پارک برای مهدیس

شهردار منطقه هشت اهواز اضافه می کند: تقاطع غیرهمسطح انتهای خیابان امام بین راه آهن و مسیر فولاد نیز کارش شروع شده و بین ۱۰ تا ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خدامرادی بیان می کند: عموما آسفالت هر کدام از این تعاونی ها غیر از آزاده و انتظام بین ۱۰ تا ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و فقط منتظر تکمیل فعالیت سایر دستگاه ها مثل آب و فاضلاب یا گاز هستیم.

وی در خصوص نبود اتوبوس شهری در منطقه مهدیس می گوید: با سازمان اتوبوسرانی نامه نگاری کردیم چون در حیطه اختیارات این سازمان است و مقرر شده تا بعد از تکمیل مسیرها اتوبوس را به آنها اختصاص دهند.

شهردار منطقه هشت اهواز در خصوص فضای سبز مهدیس نیز می گوید: یک پارک ۲۱ هکتاری حد فاصل فاز ۵ پاداد و مهدیس و یک پارک ۱۸ هکتاری هم در ورودی مهدیس داریم.

پیش بینی یک زمین ورزشی برای مهدیس

خدامرادی می افزاید: پارک ۱۸ هکتاری مراحل پایانی را طی می کند که مرحله کشت درخت و فضای سبز رو به اتمام و روشنایی نیز در دستور کار قرار گرفته است؛ همچنین بعد از تکمیل روشنایی با همکاری بخش خصوصی قسمت آماده پارک را تحت عنوان خزانه گل ها به بهره برداری می رسانیم.

وی عنوان می کند: ولی پارک ۲۱ هکتاری در مرحله خاکریزی و تسطیح است و به صورت فازبندی اجرا و تکمیل می شود. هر دو پارک کوی مهدیس جزو بزرگترین پارک های اهواز محسوب می شوند.

شهردار منطقه هشت اهواز اظهار می کند: در صورت حل مشکل آب خام بین نقاط دیگر منطقه مهدیس فضای سبز پیش بینی و کار آن را شروع می کنیم.

خدامرادی تصریح می کند: مهدیس یک زمین ورزشی دارد و در بودجه سال جاری نیز پیش بینی یک زمین ورزشی دیگر هم شده و منتظریم تا اراضی را از مسکن و شهرسازی تحویل و طرح ها را به مرحله اجرا بگذاریم.

وی در پایان می گوید: مهدیس فرهنگ سرای عمومی و کتابخانه هنوز ندارد چون نقشه ها باید تکمیل و به ما تحویل شود تا این اماکن را نیز برای مهدیس درنظر بگیریم.

اختصاص نیروی خدمات و فضای سبز به مهدیس

عضو شورای شهر اهواز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار می کند: مهدیس در مساحتی ۷۰۰ هکتاری از قبل بوده و تعاونی های مسکن ادارات و شرکت ها خیلی جلوتر از مسئولان دست به کار و ساخت و ساز بسیار جالبی داشتند.

سید ناصر موسوی نژاد ادامه می دهد: پروژه خدمات عمرانی این منطقه در سال ۹۵ شروع شد ولی جسته و گریخته متوقف هم می‌شد؛ در دوره شورای پنجم مهر ماه سال گذشته این منطقه مورد بازدید استاندار، اعضای شورای پنجم و شهردار قرار گرفته و مدیران بسیاری از جمله آب و فاضلاب و حتی مخابرات در کنار استاندار بودند.

این عضو شورای شهر تصریح می کند: از آن زمان پروژه ها شتاب و سرعتی بیشتر و بهتر از قبل به خودش گرفت؛ آبفا و شرکت گاز مشغول به کار شده و تمام زیرساخت های موردنیاز نیاز یک منطقه و محله در حال انجام است.

موسوی نژاد عنوان می کند: شهرداری هم به نوبه خودش با هشت شرکت برای زیرسازی و آسفالت وارد این منطقه شده و حدودا بیش از ۹۰ خیابان و یک بلوار در حال زیرسازی و آسفالت است.

وی اضافه می کند: در زمینه آسفالت فقط بودجه ای بالغ بر ۱۲ و نیم میلیارد تومان برای زیر سازی پیش بینی شده اما هزینه آسفالت هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که اکنون در حال انجام است.

این عضو شورای شهر با اشاره به در دست اجرا بودن پارک ها و فضای سبزی ۲۱ و ۱۸ هکتاری برای مهدیس می گوید: قبلا با توجه به اینکه برخی از تعاونی های مسکن در کوی مهدی تأسیسات زیربنایی لازم را فراهم نکرده بود، اقدامات در حوزه مدیریت شهرداری و شورا هم قرار نگرفت ولی در حال حاضر بسیاری طرح ها در حال اجرا و یا طراحی هستند.

موسوی نژاد یادآور می شود: اولین کاری که انجام دادیم، خروج نخاله های رها شدن در منطقه بود؛ هزاران سرویس نخاله از منطقه مهدیس خارج شد.

وی با اشاره به اختصاص سه دستگاه خاور برای تخلیه زباله های منطقه کوی مهدیس خبر می دهد: در گذشته لحاظ کردن پرسنل شهرداری برای آن منطقه صفر بود ولی در سال جاری برای اولین بار ۲۵ نیروی خدماتی برای حمل زباله و ۱۱ نفر برای فضای سبز آن درنظر گرفتند.

این عضو شورای شهر در پایان با تقدیر از توجه فرماندار، شهردار، استاندار و دیگر مسئولان می گوید: امیدواریم با اجرای این پروژه ها بتوانیم مردم را از این وضعیت اسفناکی که در آن زندگی می کنند، نجات دهیم.

تعاونی ها از مسئولیت خود شانه خالی کردند

معاون خدمات مشترکان و درآمد آبفا اهواز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار می کند: بر اساس آئین نامه عملیاتی شرکت های آب و فاضلاب کلیه تعاونی ها و مجموعه های مسکونی مؤظف هستند که احداث یا توسعه شبکه آب و فاضلاب را با هزینه خود انجام و کل مبلغ را بین اعضاء سرشکن کنند.

مرداس شمس زاده ادامه می دهد: متأسفانه اکثر تعاونی ها خصوصا در منطقه مهدیس این وظیفه مهم را انجام نداده و با اعلام عدم توانایی ها و مشکلات اقتصادی اعضاء و انحلال تعاونی از تعهدات خود سر باز زده و این شرکت را با معضلات بزرگی در امر خدمات رسانی مواجه ساخته است.

وی عنوان می کند: عدم وجود زیرساخت مناسب موجود برداشت انشعابات غیرمجاز، هدررفت زیاد آب، غیربهداشتی کردن آب شرب شبکه آسیب دیده و باعث ضرر و زیان بالای شرکت آب و فاضلاب و به خطر افتادن ساکنان از لحاظ بهداشتی و آلودگی های ثانویه شده است.

معاون خدمات مشترکان و درآمد آبفا اهواز بیان می کند: اقدامات فوق از طرفی چهره آب و فاضلاب را از لحاظ اجتماعی خدشه دار و نارضایتی عمومی را ایجاد کرده است؛ شرکت آب و فاضلاب اهواز با وجود تنگناهای شدید مالی به منظور رفع معضلات و پیشگیری از بحران های اجتماعی نسبت به برآورد هزینه اقدام و بخشی از آن را بین متقاضیان سرشکن کرده است.

شمس زاده در پایان با اشاره به اینکه این شرکت آمادگی خدمات رسانی را دارد، می گوید: شرکت آب و فاضلاب ضمن تقسیط طولانی مدت و عدم دریافت نقدینگی مناسب تعهدات مالی بالایی را برای خود ایجاد کرده است؛ این شرکت تقاضای همکاری تعاونی ها و ساکنان منطقه را داشته و خواستار عدم استفاده از برداشت های غیرمجاز و آسیب رساندن به شبکه و تأسیسات شرکت را دارد.

مردم محکوم پاسکاری مسئولان

به گزارش خبرنگار مهر، متاسفانه در این بین مردم محکوم به پاسکاری مسئولان هستند و هر کدام از مدیران دیگری را متولی می داند و مردم هم قربانی می شوند.

آن چیزی که واضح هست نبود مدرسه، آب و فاضلاب، گاز، کتابخانه، آسفالت و دیگر امکانات است، امید اینکه مسئولان خوزستانی فکری به حال مردم منطقه کوی مهدیس کنند.

عکس: مرتضی یاقوتی