به گزارش خوزپرس از اهواز، صادق حقیقی پور در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی استان خوزستان که شامگاه پنجشنبه با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در سالن شهید رجایی استاداری برگزار شد، اظهار کرد: هزینه های زیادی برای تأمین آب تا ورودی شهرها صرف می شود ولی متأسفانه شبکه توزیع آب شهرها در خوزستان شرایط مطلوبی ندارد؛ هدررفت آب در شهرهای زیرمجموعه شرکت آب و فاضلاب خوزستان نزدیک به ۴۰ درصد است در حالی که متوسط کشوری آن ۲۵ درصد است.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس زیرساخت های بسیاری به خصوص در حوزه آب و فاضلاب استان خوزستان از بین رفت، افزود: شرکت آب و فاضلاب استان ۱۰ هزار کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال تحت پوشش دارد که بیش از ۶۰ درصد آنها عمری بالای ۶۰ سال دارند به همین دلیل میزان هدررفت آب در استان بالا است.

حقیقی پور گفت: تاکنون تنها ۸۳ میلیارد تومان اعتبار به شرکت آب و فاضلاب خوزستان اختصاص داده شده این در حالی که این شرکت ۳۰۰ میلیارد تومان دیون دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه در صورت اجرایی شدن پروژه های تعریف شده در استان، میزان هدررفت به ۲۵ درصد کاهش پیدا می کند، ادامه داد: پیشرفت فیزیکی پروژه ها در اصلاح شبکه حدود ۴۱ درصد است؛ با توجه به گرمای هوا و همچنین کمبود آب در صورت تأمین اعتبارات می توانیم به اهداف خود دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه فاضلاب یکی از مشکلات استان است، گفت: متأسفانه در خوزستان بدتر از وضعیت آب ، با وضعیت بد سامانه های جمع آوری و دفع فاضلاب مواجه هستیم به نحوی که تنها ۳۸ درصد مردم در ۱۷ شهر تحت پوشش این سیستم هستند که برای تکمیل این سیستم در ۱۷ شهر به بیش از ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

حقیقی پور بیان کرد:۳۰۰ میلیون مترمکعب فاضلاب در سال وارد منابع آبی استان می شود که تقاضای تأمین اعتبارات لازم برای انجام پروژه های حوزه فاضلاب را داریم.