به گزارش خبرنگار خوزپرس از اندیمشک، اسماعیل نیسی در جلسه هماهنگی و پیگیری طرح های حوزه اشتغال شهرستان اندیمشک، اظهار داشت: صندوق کار آفرینی امید شهرستان اندیمشک از طرح های حوزه اشتغال با جدیت حمایت می کند.

وی با اشاره به نقش روستاها در توسعه اقتصادی و اجتماعی ایران اسلامی، افزود: دستور العمل و اعتبارات صندوق توسعه ملی به جهت حمایت از گسترش فرصت های شغلی در روستاهای کل کشور،ابلاغ شده است.

رئیس صندوق کار آفرینی شهرستان اندیمشک عنوان کرد: طبق این دستور العمل، بانک های کشاورزی،توسعه تعاون،پست بانک و صندوق کار آفرینی امید به عنوان بانک های عامل در پرداخت تسهیلات مربوط به اشتغال روستایی تعیین شده اند.

وی با اشاره به این که صندوق کار آفرینی امید از تمام ظرفیت های قانونی خود برای توسعه فرصت های شغلی در شهرستان اندیمشک استفاده می کند،گفت: جلوگیری از مهاجرت روستاییان و توجه به ایجاد اشتغال در روستاها یک نیاز مهم اقتصادی و اجتماعی است.

نیسی با بیان این که به جهت حمایت از توسعه کار آفرینی و ایجاد اشتغال در روستاهای شهرستان پیگیری های گسترده انجام و تمهیدات ویژه ای پیش بینی و فراهم شده است، بیان کرد: صندوق کار آفرینی امید شهرستان اندیمشک آمادگی پرداخت تسهیلاتی را که از طریق کمیته فنی استانداری تایید و معرفی شوند را در کم ترین زمان ممکن،دارد.

وی با اشاره به این که متقاضیان تنها پس از طی مراحل قانونی و ارائه تضمینات پیش بینی شده و تصویب طرح ها امکان دریافت تسهیلات مورد نیاز برای اجرای طرح های خود را دارند،افزود: سهولت در پر داخت تسهیلات و حمایت از کار آفرینی و ایجاد اشتغال پایدار اولویت صندوق کار آفرینی امید شهرستان اندیمشک است و به همین جهت تمهیدات قانونی خوبی در این ارتباط پیش بینی و فراهم شده است.

رئیس صندوق کار آفرینی امید شهرستان اندیمشک با بیان این که سقف تسهیلات پرداختی به متقاضایان توسط کارگروه اشتغال شهرستان اندیمشک تعیین می شود،ادامه داد: این تسهیلات در قالب وام های خود اشتغالی کار فرمایی خود اشتغالی و پشتیبان در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

نیسی با اشاره به ظرفیت های گسترده شهرستان اندیمشک در حوزه تولید و اشتغال،عنوان کرد: صندوق کار آفرینی شهرستان اندیمشک با اهتمام به قانون و توجه به ظرفیت های موجود شهرستان و اصول و اهداف تعیین شده توسط مقام معظم رهبری و دولت در حوزه اشغال و کار آفرینی آمادگی پرداخت تسهیلات و تامین نیازهای متقاضیان ایجاد اشتغال و کار آفرینان اندیمشک را حوزه های خرد و کلان را دارد و از هیچ تلاشی در این حوزه دریغ نمی کند و تمام امکانات و خدمات خود را در این حوزه و به جهت تامین نیازهای شهروندان بسیج می کند.

وی با اشاره به پیگیری های نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی فرماندار شهرستان، امام جمعه اندیمشک و دیگر مسئولان محلی و استانی در حوزه ایجاد اشتغال و کار آفرینی، افزود: با پیگیری های صورت گرفته، توجه به ظرفیت های شهرستان در حوزه های مختلف اقتصادی و اجتماعی به عنوان یک اولویت در این حوزه هدف گذاری و تعیین شده است.