به گزارش خبرنگار خوزپرس عصر پنجشنبه فریدون حسنوند در تالار شهید مطهری اندیمشک با بیان اینکه مردم خوزستان کارون، کرخه، دز و مارون را سرمایه خود می‌دانند، عنوان کرد: مردم خوزستان با درا بودن رودهای دز، کرخه، مارون و کارون و به واسطه این سرمایه‌های عظیم حق‌آبه کشاورزی و تلاب‌ها را طلب می‌کنند.
وی پایداری در زمینه شبکه برق و آب را از مطالبات شهروندان خوزستان دانست و افزود: از تلاش‌های وزارت نیرو در صنعت آب و برق استان خوزستان و تلاش‌های انجام شده با توجه به محدودیت‌ منابع وزارت نیرو تشکر می‌کنیم اما بخشی از خدمات نیازمند اعتبارات و بودجه نیست.
رئیس کمیسیون انرژی با اشاره به آمادگی سرمایه‌گذاران خارجی در پروژه احداث نیروگاه دوم دز، گفت: شهرستان اندیمشک از نرخ‌بالای بیکاری رنج می‌کشد و به واسطه احداث نیروگاه دوم دز یک هزار و ۵۰۰ شغل مستقیم در شهرستان ایجاد خواهد شد.
وی افزود: سالیان سال است که مطالعات در زمینه سد جریانی قلعه مختار انجام شده اما متاسفانه در زمینه احداث آن هیچ اقدام موثر انجام نشده و امیدواریم هرچه سریعتر شاهد آغاز اقدامات موثر باشیم.
حسنوند با اشاره به وجود دو سد بزرگ کرخه‌ و دز در اندیمشک اظهار کرد: اندیمشک با توجه به وجود ۱۰ میلیارد متر مکعب ذخیره آبی در بخش الوار گرمسیری، بخش مرکزی و در مجموعه شهرستان عملا در کنار دو سد بزرگ بوده و اراضی کشاورزی آن تشنه است.
نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بلاتکلیفی ۱۴ ساله سد بالارود اندیمشک خواستار تکمیل و بهره‌برداری سد بالارود شد و تصریح کرد: سیکل ترکیبی اندیمشک مدت‌ها از زمان کلنگ‌زنی آن می‌گذرد و کار عمرانی چندانی در این زمینه انجام نشده و نباید اجازه دهیم زمان آغاز عملیات و کلنگ‌زنی پروژه‌ها زمانبر شده و مردم ناامید از اقدامات شوند.