به گزارش خوزپرس از اهواز  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان غلامرضا شریعتی روز جمعه ۱۷ فروردین ماه در دیدار عیدانه با فعالان و نخبگان سیاسی و اجتماعی جامعه بختیاری آخرین وضعیت پروژه‌های مناطق شمال و شرق استان را تشریح کرد.

استاندار خوزستان در ابتدای این دیدار با تبریک سال نو گفت: امیدواریم این سال مایه شادی و سرور برای همه هم استانی ها باشد و تقارن آغاز آن را با ماه مبارک رجب که ماه رحمت و ریزش گناهان است به فال نیک میگیریم و انشاالله در سال جدید روند توسعه استان عزیزمان تداوم یابد.

استاندار خوزستان افزود: در سیره نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه هدی (ع) عید نوروز که جزو میراث کهن ایران است مورد تایید قرار گرفته و بهار به نوعی یادآور روز رستاخیزی ست که خداوند وعده آن را داده است.

شریعتی عنوان کرد: امیدواریم امسال با بهره گیری از تجارب و تلاش های گذشته شرایطی ایجاد کنیم که غبار محرومیت از استان رخت ببندد.

نماینده عالی دولت در استان یادآور شد: دولت تدبیر و امید علی رغم تنگناها به خوزستان اهتمام ویژه ای داشته است و کارهای خوب و زیربنایی شروع شده و امیدواریم تداوم داشته باشد و نتایج ملموس آن را مردم احساس کنند.

استاندار خوزستان ادامه داد: در شمال و شرق استان به دلیل شرایط سختی که بعضا وجود دارد و کم توجهی های گذشته باید توجه و کار بیشتری صورت گیرد.

شریعتی با اشاره به مشکل آب شرب در شهرهایی مانند ایذه، باغملک، رامهرمز و هفتکل تصریح کرد: فاینانس آب شمال شرق استان مراحل نهایی خود را طی می کند و به زودی وارد فاز اجرایی خواهد شد و ظرف ۳ سال به اتمام خواهد رسید که با اجرای آن نقش مهمی در توسعه این مناطق دارد.

استاندار خوزستان در خصوص وضعیت پروژه راه آهن اهواز به اصفهان گفت: پروژه راه آهن اهواز اصفهان با پیگیری های صورت گرفته در مجلس مصوب شد که به صورت فاینانس اجرا شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: رقم این پروژه ۴ میلیارد دلار است و با توجه به مصوبه مجلس در سال گذشته امکان تامین ۱۵ درصد سهم دولت در این پروژه  از محل صندوق توسعه فراهم شد البته روند اداری فاینانس حداقل ۶ ماه زمان می برد.

شریعتی در خصوص اقدامات دولت در مسجدسلیمان خاطرنشان کرد: امیدواریم به زودی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی منطقه زیلایی را شروع کنیم همچنین پتروشیمی در حدود ۶۰ درصد به خوبی پیشرفت داشته است و در پتروپالایش مسجدسلیمان هم مسئله زمین به صورت کامل از نظر قانونی حل شده است و کارهای زیرساختی در آن شروع شده است که این پروژه بسیار بزرگ و به مبلغ ۳ و ۲ دهم میلیارد دلار است همچنین فاز دوم آلومینیوم سازی در حال شروع شدن است و صندوق توسعه هم مبلغ آن را به بنیاد مستضعفان اختصاص داده است.

استاندار خوزستان در مورد وضعیت آبرسانی به شهرستان لالی توضیح داد: در آبرسانی به شهرستان لالی مشکلاتی داشتیم اما با پیگیری های انجام شده قبل از اینکه بودجه سال ۹۷ اعلام شود در بودجه سال ۹۶ بخشی از آن را تامین کردیم و دو چاه حفر شده است و چاه سوم هم در حال حفر است و خوشبختانه به سطحی از آب رسیدیم که مشکل آب لالی را برای ۲۵ سال آینده حل خواهد کرد.

شریعتی در خصوص دیگر اقدامات و برنامه های دولت برای شهرهای شمال و شرق استان بیان کرد: فاز اول طرح ۵۵۰ هزار هتکاری در لالی شروع شده است در سال ۹۷ هم فاضلاب مسجدسلیمان را شروع خواهیم کرد همچنین جاده میانبر ملاثانی به مسجدسلیمان در مرحله مناقصه است و انشاالله کار با سرعت و جدیت پیش رود.

وی با یادآوری بازدید سال گذشته همراه با مدیران استانی از منطقه محروم و صعب العبور احمدفداله از توابع شهرستان دزفول تصریح کرد: در سال ۹۷ برنامه داریم تعهداتی که برای منطقه احمدفداله داشتیم اجرایی شود از جمله پروژه جاده الیگودرز به سمت احمد فداله در بودجه تصویب شده است و انجام خواهد شد.

استاندار خوزستان همچنین در مورد جاده اهواز شوشتر عنوان کرد: ۸ کیلومتر از جاده ملاثانی به سمت شوشتر باقی مانده که در سال ۹۶ اعتبار در نظر گرفتیم و در سال ۹۷ هم تقویت می کنیم تا تکمیل شود.

شریعتی در پایان با بیان اینکه پروژه های زیادی در سایر نقاط استان در دست انجام است اما به اقتضای دغدغه‌های جمع حاضر موارد مربوط به مناطق شمال و شرق استان ذکر شد خاطرنشان کرد: از جمله این پروژه ها پروژه پالایشگاه گاز بیدبلند ۲ و فاز دوم پالایشگاه نفت آبادان است که رقم این دو پروژه به تنهایی ۶ میلیارد دلار است همچنین پروژه های نفتی که در غرب کارون در حال انجام است و سایر طرح ها که در آینده به تفصیل در مورد آنها توضیح داده خواهد شد.