از همان دقیقه هایی خستین بازی با توجه به حساسیت بالا این مسابقه برای دو تیم این تیم میزبان بود که دروازه رقیب خود را تحت فشار حمله های قرار داد و در دقیقه ۲ ارسال حسین ابراهیمی از جناح راست با ضربه سر نزهتی مهاجم سپیدرود با عکس العمل به موقع شیخ ویسی دروازه بان استقلال خوزستان همراه گردیده و برای تیم سپیدرود دستاوردی در برنداشت.

در دقیقه ۷  بازی فشار حمله های سپیدرودی ها کرنری به ارمغان آورد که در ادامه ارسال حسین ابراهیمی با دفع مدافعان استقلال خوزستان همراه گردید.

دقیقه ۹ این بازی نیز با ارسال بلند  یونس دلفی برای مهاجمان تیم استقلال خوزستان از روی ضربه آزاد در دستان محمد حسینی دروازه بان سپیدرود جای گرفت.

در دقیقه ۱۱ دیدار شوت کم قدرت میثم فردوسی هافبک تیم سپیدرود نیز با عکس العمل خوب  وحید شیخ ویسی مهار گردید.

در دقیقه ۱۶ ارسال  توسط حسین ابراهیمی از جناح چپ دفاعی استقلال خوزستان با تکل بلند فرید بهزادی مدافع آبی های خوزستانی همراه گردید که در ادامه توپ با برخورد توپ به دست این مدافع داور میدان این حرکت را پنالتی تشخیص داد و سپیدرودهای مالک یک ضربه پنالتی گردیدند.

در ادامه حسین ابراهیمی با ایستادن پشت ضربه پنالتی ایستاد و با شوت به سمت دروازه تیم استقلال خوزستان با دفع وحید شیخ ویسی مجال پنالتی از سپیدرودی ها گرفته گردید.

در دقیقه ۲۴ بازی ارسال یونس دلفی از جناح چپ دفاعی تیم سپیدرود رشت می توانست شریفات بازیکن استقلال را در موقعیتی ایده آل قرار دهد که خارج شدن به موقع حسینی موجب رهایی دروازه تیم میزبان گردید.

دقیقه ۲۷ بازی نیز با سانتر حسین ابراهیمی از روی ضربه آزاد ایستگاهی پشت محوطه جریمه استقلال خوزستان با ضربه سر نورمحمدی مدافع پیش تاخته سپیدرود همراه بود که تیرک افقی دروازه را لرزاند و در برگشت پویا نزهتی توانست دروازه میهمان را برای اولین بار به سود تیم میزبان باز کند.

در دقیقه ۲۹ بازیکن های تیم استقلال خوزستان بعداز دریافت گل با تعداد بیشتری به سمت زمین تیم سپیدرود حمله کردند که با شوت مهاجمین استقلال خوزستان در آستانه باز شدن دروازه تیم سپیدرود میثم تهیدستی بازیکن این تیم با دست مانع از این کار گردید که با سوت داور ربه پنالتی به سود تیم استقلال گرفته گردید و بازیکن سپیدورد نیز با دریافت کارت قرمز از زمین مسابقه برکنار شد.

در ادامه در دقیقه ۳۰ مارینی جونیور مهاجم برزیلی استقلال خوزستان پشت با زدن ضربه پنالتی توانست گل برابری تیمش را به ثمر برساند.

مهم ترین صحنه در دقیقه ۳۱ بازی با شوت پویا نزهتی به سمت دروازه تیم استقلال خوزستان همراه شدکه دستاوردی برای تیم سپیدرود بهمراه نداشت.

دقیقه ۴۰ بازی اولین تعویض سپیدرودی ها با ورود سید هادی موسوی به جای علی عباسی صورت پدیرفت.

در دقیقه ۴۴ ضد حمله یاران استقلال خوزستان توسط اسماعیل شریفات  کرنری برای این تیم بهمراه داشت که در ادامه ارسال بلند دانیال ماهینی ثمری برای این تیم به دنبال نداشت.

دو تیم با آغاز نیمه دوم بدون تحولی وارد میدان مسابقه گردیدند.

دقیقه ۴۸ ارسال ضربه کرنر توسط دلفی برای یاران استقلال خوزستان با ضربه سر پرخطر میثم  دورقی همراه گردید اما حسینی در مرکز دروازه توانست توپ را جمع کند

با آغاز نیمه دوم در دقیقه ۵۳ بازی نیز فرار مهاجمین استقلال خوزستان می توانست موقعیت خوب گلزنی را برای  آنان به دنبال داشت که از سوی کمک داور این میدان آفساید اعلام گردید.

دقیقه ۵۶  دومین تعویض تیم سپیدرود با ورود توحید غلامی به جای حسین ابراهیمی انجام گردید.

در دقیقه ۵۹ نفوذ حسین کعبی از جناح راست و ارسال دقیق از سوی این بازیکن بر روی دروازه با ضربه سر محمد غلامی مهاجم سپیدرودی ها همراه گردید که با اختلافی کم از بالای دروازه شیخ ویسی راهی خارج گردید.

در دقیقه ۶۴ بازی  هافبک های دو تیم در کوشش بودند تا با پاس کوتاه و رو به جلو، مهاجمین خود را مالک موقعیت گل کنند که هر بار با هوشیاری مدافعین بی نتیجه می گردید.