به گزارش پایگاه خبری خوزپرس به نقل از خبرگزاری تسنیم، هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال که دیروز با برابری یک – یک نفت تهران و پیکان و برابری بدون گل گسترش فولاد و مشکی پوشان شروع شد، امروز (جمعه) با چهار دیگر دیدار پیگیری می‌شود و روزهای شنبه و یکشنبه هم ادامه خواهد داشت. در زیر نگاهی به بازی‌های روز جمعه می‌اندازیم.

سپیدرود رشتاستقلال خوزستان

به گفته عبدالله ویسی این بازی تنها دیدار ۶ امتیازی شمرده نمی‌شود و هر تیمی که بازنده شود، به کما می‌رود. سپیدرود ۱۹ امتیازی در چهاردهم و استقلال خوزستان با یک امتیاز کمتر در ایستگاه پانزدهم ایستاده هست. جایگاه دو تیم از ارزش این بازی خبر می‌دهد. هر تیمی که پیروز شود، می‌تواند حاشیه امنیت موقتی برای خودش ایجاد کند، اما شکست مطمئنا تیم بازنده را وارد بحران خواهد کرد. سپیدرود با حضور علی کریمی امید دارد در زمین خودش و با تشویق دوستداران خود سه امتیاز حیاتی این بازی را کسب نماید. سپیدرود خوب می‌داند که لغزش در این بازی می‌تواند همه طرفدارانش را برای بقا در لیگ ناامید کند. استقلال خوزستان هم بازیکنان مصدوم بسیاری دارد و باید دید در حضور تماشاگران سپیدرود می‌تواند امتیازی بگیرد یا نه.

پدیده تراکتورسازی

تراکتورسازی با آمدن ارطغرول ساغلام امید دارد خود را از جایگاه خطرناکی که دارد، جدا کند. آنان با ۲۲ امتیاز در رتبه یازدهم و پشت سر پدیده قرار دارند. در حالتی که تراکتورسازی شکست بخورد، پشت سرش تیم‌هایی را می‌بیند که در کوشش برای بقا در لیگ می باشند. تراکتورسازی با پدیده دیدار خواهد نمود که شاید اگر ۶ امتیاز از این تیم کسر نمی‌شد، الان تیم مدعی بود. شاگردان رضا مهاجری در کوشش می باشند جایگاه‌شان را خوب تر کرده و به بالای جدول برسند.

پرسپولیس سپاهان

تیم‌هایی به مصاف هم می‌روند که پیشینه دیدارهای قبلی‌شان نشان داده این بازی هیجان بسیاری خواهد داشت. رقبایی که مکررا برای رقابت قهرمانی چه در لیگ و چه جام حذفی با هم جدال داشته‌اند. سپاهان هر چقدر روزهای بدی را سپری می‌کند، پرسپولیس در خوب ترین شرایط خودش قرار دارد. پرسپولیسی که با فاصله امتیازی فراوان در صدر جدول یکه‌ تازی کرده و خیلی‌ها این تیم را قهرمان لیگ هفدهم می‌دانند.

پرسپولیس روی کاغذ شانس بیشتری برای برتری دارد اما برانکو مطمئنا به شاگردانش سفارش می‌کند که فریب جایگاه سپاهان را نخورند. سپاهانی که کرانچار را کنار گذاشته و منصور ابراهیم‌زاده را آورد تا هدایت زردپوشان تهرانی را برعهده بگیرد. ابراهیم‌زاده اصفهانی هست و شرایط این تیم را خوب تر می‌داند اما شاید خودش هم گمان نمی‌کرد که سپاهانی‌ها سراغ او بروند. ابراهیم‌زاده برای اینکه شانسی برای نشستن روی نیمکت سپاهان برای فصل آتی داشته باشد، باید شایستگی‌هایش را نشان دهد و چه بازی برتر از دیدار با پرسپولیس. این اولین بازی  سپاهان با حضور ابراهیم‌زاده هست.

پرسپولیس با ۴۸ امتیاز در رتبه نخست و سپاهان ۲۰ امتیازی در رتبه سیزدهم قرار دارند. سپاهان برای اینکه از منطقه خطر فرار کند، چاره‌ای جز برتری مقابل پرسپولیس ندارد.

پارس جنوبیسایپا

سایپا روزهای خوبی را سپری می‌کند. شاگردان علی دایی در نیم فصل دوم نتیجه های خوبی گرفته‌ و علی رغم اینکه در رتبه چهارم ایستاده‌اند، اما با تیم دوم تنها دو امتیاز فاصله دارند. علی رغم اینکه سایپا در رتبه چهارم هست، اما شکست در این بازی می‌تواند آنان را تا رتبه ششم پایین بیاورد. بالعکس سایپا، پارس جنوبی پدیده نیم فصل اول نتوانسته روند خوبش را دنبال کند. شکست ۴ بر صفر هفته گذشته برابر استقلال هم شرایط را برای این تیم بدتر کرده هست. با این وجود، آنان دو مرتبه هم مجال دارند تا خودشان را بالای جدول نگه دارند و حتی با برتری برابر سایپا به رتبه دوم بازگردند. این تیم با ۳۳ امتیاز در رتبه پنجم هست.

برنامه ادامه بازی‌های لیگ برتر به توصیف زیر هست:

جمعه ۱۳ بهمن

پارس جنوبی جم – سایپا – ورزشگاه تختی جم بوشهر- ساعت ۱۷:۱۵
سیدمهدی سیدعلی – بابک داوری – براتعلی مولوی – پیمان فرخی مهر – ناظر: ابوطالب طاهریان

پرسپولیس – سپاهان – ورزشگاه آزادی – ساعت ۱۵:۵۰
محمدحسین زاهدی فرد – علیرضا ایلدروم – سجاد طوری – سیدمهدی مرجان زاده – ناظر: حیدر شکور

سپیدرود رشت – استقلال خوزستان – ورزشگاه سردار جنگل رشت- ساعت ۱۴:۳۰
بیژن حیدری – سیدیعقوب حجتی – علی اکبر شگرف پور – وحید صالحی – ناظر: بهرام مهرپیما

پدیده خراسان – تراکتورسازی تبریز – ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد – ساعت ۱۴:۳۰
پیام حیدری – علی میرزابیگی – فرهاد فرهادپور – سیداحمد موسوی – ناظر: محمود رفیعی

شنبه ۱۴ بهمن

فولاد خوزستان – صنعت نفت آبادان – ورزشگاه غدیر اهواز- ساعت ۱۶:۱۵
حسین زرگر – حمید سبحانی – جلیل شعرانی – امید سعیدفر – ناظر: ایرج دیدگاهی

یکشنبه ۱۵ بهمن

ذوب آهن اصفهان – استقلال – ورزشگاه فولادشهر اصفهان- ساعت ۱۵
حمید حاج ملک – محمدرضا ابوالفضلی – فرهاد مروجی – کمیل غلامی – ناظر: زاهد بحرینی    

برای رویت جدول رده‌بندی لیگ اینجا را کلیک کنید.