به گزارش پایگاه خبری خوزپرس به نقل از ایرنا آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری پنجشنبه در آئین تجدید بیعت با آرمان های انقلاب اسلامی با بیان اینکه مسئولان دستگاه های اجرایی باید شجاع و نترس باشند و مشکلات و موانع سرمایه گذاری را در استان برطرف کنند اضافه کرد: کسی که در پی سرمایه گذاری در استان هست نباید با وی سخت گیری گردد.
وی با بیان اینکه مسئولین باید با جسارت در کنار مردم باشند نه این که مدام با تبصره و قانون در مسیر کار آفرینی مانع تراشی کنند اظهار کرد: باید مسیر کار و کوشش را برای جوانان باز کرد تا شاهد عمران، آبادانی و توسعه استان باشیم.
آیت الله جزایری با تاکید بر تحقق اقتصاد مقاومتی در استان خوزستان اضافه کرد: در این راستا دولت مصوبات بسیار خوبی مثل اعطای تسهیلات با نفع ۴ تا ۶ درصد در شهرها بویژه روستاها دارد که در صورت تامین این تسهیلات شاهد رونق اقتصادی در منطقه های روستایی می باشیم.
نماینده ولی فقیه در خوزستان اضافه کرد:از آنجا که ادارات استان حجم استخدام ندارند بنابراین انتظار می رود دستگاه های اجرایی بویژه سازمان جهاد کشاورزی وارد عمل شده و با تعلیم و اعطای تسهیلات به جوانان مجال های شغلی در استان ایجاد کنند.
آیت الله موسوی جزایری در ادامه با بیان اینکه مسئولین نباید از قانون چماقی درست کرده و به واسطه آن مردم هراسی کنند اظهار کرد:باید قوانین را در زمینه اصلاح جامعه تطبیق کرد.
وی به قانون بنیادی کشور که برگرفته از مذهب شیعه جعفری اثنی عشری هست اشاره نمود و اظهار کرد: در سال ۵۸ به هنگام وضعیت قانون بنیادی جمهوری اسلامی ایران خیلی مخالفت ها به وجود آمد که قانون بنیادی کشورمان برگرفته از مذهب شیعه نباشد اما مراجع و فقهای آن موقع بسیار مقاومت کردند تا قانونی برگرفته از راه پیامبر (ص) و حضرت فاطمه (س) دارا باشیم و امروز تمام قوانینی که در کشورمان تصویب می گردد طبق فقه جعفری هست.
وی عنوان نمود: هدف امام (ره) از تشکیل انقلاب اسلامی، نابود شدن پادشاه و ساواک نبود لکن استقرار و شکل گیری اسلام ناب محمدی در کل جهان بود و مفسر این اسلام کسی جز حضرت فاطمه (س) و امامن اطهار نیست.
امام جمعه اهواز اظهار کرد: امروز به این سبب با رهبر معظم انقلاب اسلامی بیعت می کنیم چون وی را فردی مجتهد، عادل و شجاع می دانیم ، امروز اگر دنیای کفر قصد هجوم به کشورمان را داشته باشد کوچکترین تزلزل و اضطرابی در چهره مقام معظم رهبری دیده نمی توان و این نشان دهنده جسارت وی هست همانطور که امام (ره) در هشت سال دفاع مقدس در مقابل دشمنان خم به ابرو نیاورد.
وی در ادامه به حضور وسیع مردم در راهپیمایی روز ۱۳ دی ماه اشاره نمود و اظهار کرد: آمریکا و همدستانش از ۶ ماه قبل برای اغتشاش در ایران، برنامه ریزی کردند تا بر علیه این نظام دسیسه کنند اما حضور وسیع و پرشور مردم در راهپیمایی روز ۱۳ دی ماه که نسبت به راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه با استقبال بیشتری همراه بود، دیگربار نقشه های دشمن ها را خنثی نمود.
۹۸۷۹/۶۰۶۸
خبرنگار: محمد شاکری** انتشار: محمدعلی فریدپناه