به گزارش پایگاه خبری خوزپرس به نقل از خبرگزاری تسنیم از اهواز، ، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری امروز در برنامه‌ای با عنوان "دیدار اقشار متفاوت مردم و مسئولان کل با نماینده ولی فقیه در استان خوزستان بمناسبت شروع دهه مبارک فجر" گفت: شهادت حضرت فاطمه(س) گامی در راستای مقابله با دورویی بود.

وی اضافه کرد: در زمان پیامبر(ص) مجال شایسته ای برای جنگ با منافقین پیدا نشد تا اینکه پیامبر از دنیا رفت و امیرالمومنین(ع) خطاب به حضرت فاطمه(س) می‌گویند شما تتمه رسالت هستی به همین علت مشخص گردید که مأموریت مقابله با دورویی برای حضرت فاطمه(س) باقی مانده در نتیجه این حضرت پرچم مقابله با دورویی را به دست گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) مقابله دشواری را شروع نمود و آن کسانی که اهل دورویی بودند و ولایت حضرت علی(ع) را زیرپا گذاشتند محکوم کرد، بیان کرد: حضرت فاطمه(س) توانست راه منافقین را ابطال کند امروزه در مقابل خط رفتار حضرت فاطمه(س) که اثبات حقانیت حضرت علی(ع) هست، کُمیت زیادی از منافقین لنگ هست.

مذهب تشیع  اثنی عشری افتخار ما هست

وی با بیان اینکه مفتخریم که قانون بنیادی کشورمان و مذهب رسمی جمهوری اسلامی عبارت از مذهب تشیع  اثنی عشری هست، گفت: در سال ۸۵ برای تصویب این امر مخالفت‌های زیادی گردید و ما هم خیلی مقاومت کردیم تا راه حضرت فاطمه(س) و چراغی که این حضرت برافروخته بود خاموش نشود و ادامه یابد از این روز پس از ان تمام قوانین که به طور رسمی در کشور تصویب می‌شود طبق فقه جعفری هست.

آیت‌الله جزایری به امام خمینی(ره) اشاره و عنوان نمود: برتری امام(ره) بر از بین بردن پادشاه و رژیم شاهنشاهی و ساواک نبود لکن برتری امام این بود که ایشان اسلام ناب محمدی در کشور مستقر کردند.

وی با بیان اینکه امام فرمودند تمام مقصد ما مکتب ما(مکتب پیامبر(ص)) هست، دنبال کرد: امروز روزی هست که برای بیعت با مقام معظم رهبری آمده‌ایم چون که اعتقاد داریم رهبر ما یک مجتهد، عادل، با تقوا، فقیه و شجاع هست؛ رهبر ما نمی‌ترسد؛ دنیای کفر از جا بجنبد و هجوم کند این مرد قوی دل ایستاده و هیچگاه تزلزلی و اظطرابی در ساحتش مشابه امام راحل(ره)  پیدا نمی‌شود.

برنامه‌ریزی آمریکا و دستیارانش برای اغتشاشات

امام جمعه اهواز افزود: از ۶ ماه گذشته آمریکا و دستیارانش برای اغتشاشات برنامه‌ریزی کرده بودند و توطئه‌ای پرخطر و ریشه‌دار انجام داده بودند ولی مردم عزیز در ۱۳ دی ماه سال کنونی با حضور پرشور و گسترده‌ای که داشتند نقشه‌ها را از بین بردند و این حماسه حتی از راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن نیز شلوغ‌تر بود و این امر نشان دهنده صداقت و پاکی مردم هست.

وی در مورد مبحث اقتصاد مقاومتی خطاب به مسئولان یادآور گردید: مساله اقتصاد مقاومتی برای ما بسیار با اهمیت هست و این مبحث را رها نمی‌کنیم. در همین راستا دولت مصوبات خوبی برای روستاها و شهرها دارد به به صورتی که در این زمینه وضع روستاها خوب تر خواهد گردید.

آیت‌الله جزایری در راستای بحث اشتغال گفت: روز یک شنبه ۱۵ بهمن در سالن امام رضا(ع) شرکت نفت از ساعت ۹ تا ۱۱ جلسه‌ای با حضور عده زیادی از روستائیان برگزار می‌شود که همه مسئولین را برای شرکت در این جلسه دعوت می‌کنم. وام‌های بسیار خوبی دولت با نفع ۴ الی ۶ درصد مصوب کرده و چندین رقم وام دیگر برای سرمایه‌گذاری با همان نفع مصوب کرده هست چون که ما نفع ۱۸ درصد را قبول نداریم؛ نفع ۱۸ درصد یک دام شیطانی برای ورشکست کردن مردم هست.

مسئولین و مدیران به سرمایه‌گذراران سختگیری نکنند

وی با اشاره به اینکه دوره بازپرداخت وام‌ها نیز طولانی هست، گفته بود: همه این‌ها برای اشتغالزایی هست چون که همه می‌دانند ادارات حجم استخدام ندارند پس این همه جوان بیکار را چه کنیم! باید جهاد کشاورزی به میدان بیاید و این جوانان بیکار را تعلیم دهد؛ این جوانان احتیاج به راهنمایی و تعلیم دارند تا بتوانند کارآفرینی کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه استخدام دیگر وجود بیگانه ندارد جز به میزان کم در نتیجه جوانان به کارآفرینی اقدام کنند، تصریح نمود: مسئولین و مدیران به مردم کمک کنید و به کسانی که برای سرمایه‌گذاری می‌آیند اینقدر سختگیری نکنند؛ نهراسید و جسارت داشته باشد و دست این اشخاص را برای سرمایه‌گذاری بگیرید و کمکشان کنید.

وی خطاب به مسئولین با بیان اینکه «از قانون یک چماق درست نکنید که مردم را آزار دهید» اضافه کرد: این مبحث حالا در استان ما بیشتر از همه استان‌های دیگر دیده می‌شود در نتیجه از مسئولان می‌خواهم قوانین را به صلاح جامعه تطبیق کنید و به خدا توکل کنید و کار مردم را انجام دهید.