‌‌به گزارش پایگاه خبری خوزپرس به نقل از ایسنا‌، حسن آقاشیرمحمدی در بازدید خبرنگاران از تالاب هورالعظیم که امروز ۱۱ بهمن ماه انجام گردید، اظهار کرد: چندین تالاب در خوزستان وجود دارد که زیستگاه پرندگان می باشند ولی پرندگان نه فقط در تالاب‌ها که حتی در اطراف برکه‌های کوچک و کم عمق نیز وجود دارند، که کوشش برای کنترل این محیط‌هاست، ولی پهنه فراوان هست و افرادی می باشند که اقدام به شکار پرندگان می‌کنند و از مدیریت ما خارج می‌شوند و می‌بینیم که عمده فروش شکارشان نیز در بازار کیان اهواز صورت می‌‌گیرد.

وی با بیان اینکه در هیچ جای دنیا، گناه به صفر نمی‌رسد، اضافه کرد: از اول بهمن ماه تاحالا حدود ۱۵ تا ۱۶ نفر شکارچی متخلف در خوزستان دستگیر شده‌اند. 

 فرمانده یگان مراقبت محیط زیست خوزستان تصریح نمود: باید با کسانی که تکرر گناه دارند، برخورد شدیدتری گردد. چند شب پیش فرد متخلفی را دستگیر نمودیم که برای بار سوم اقدام به شکار کرده بود، ولی قوانین در این زمینه از ما حمایت خوبی نمی‌کند.  

  

 وی افزود: در حال حاضر سازمان مراقبت محیط زیست خوزستان یک تنه در کشف جنگ افزار غیرمجاز در کشور رده یک را به دست آورده هست. 

 فرمانده یگان مراقبت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه شکارچیان به سه نوع شکارچیان گردشگر و شکارچیان دام گذار و شکارچیانی که برای امرار معاش شکار می‌کنند، تقسیم می‌شوند، اظهار کرد: تقریبا تخلف شکارچیان گردشگر را به صفر رسانده‌ایم. برای کنترل شکارچیان دام گذار نیز تورها و تجهیزاتشان توقیف می‌شود. شکارچیانی هم وجود دارند که امرار معاش آنان از این طریق هست. البته عمده مشکل ما با شکارچیان دام گذار هست زیرا هیچ سر و صدایی ندارند. 

‌ ‌فرمانده یگان مراقبت محیط زیست خوزستان اظهار کرد: شکارچیان متخلف تنها به خود من ۵ یا ۶ بار تیراندازی کرده‌اند ولی هیچ ارگانی برای بازداشت ضاربان پیگیری نکرده هست. 

‌ 

‌ ‌وی با اشاره به دریافت سرباز امریه جهت حضور در یگان مراقبت محیط زیست اظهار کرد: همانگونه که دولت برای تعلیم در روستاهای دورافتاده سرباز معلم را موظف به تعلیم در این منطقه های کرد، برای محیط زیست نیز سهمیه‌ای به عنوان سرباز امریه مدنظر داشته شده که تعداد آنان خیلی کم هست. به صورت مثال در سال گذشته سهمیه محیط زیست در کشور سه سرباز بود که یک نفر قسمت خوزستان گردید. 

‌ ‌آقاشیرمحمدی دنبال کرد: در حال حاضر پیگیر هستیم تا سرباز وظیفه با لباس نیروی انتظامی جهت کمک به ما در یگان مراقبت محیط زیست اختصاص یابد.  

‌ ‌فرمانده یگان مراقبت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه جهت جلوگیری از شکار به فرهنگ سازی احتیاج داریم، اظهار کرد: فرهنگ سازی تنها بعدی هست که در این زمینه پاسخ می‌دهد. باید شکارچی قبول کند که در فصل زاد و ولد پرنده کمیاب را شکار نکند و علاوه بر این تنها با مجوز اقدام به شکار کند. 

‌انتهای پیام