به گزارش پایگاه خبری خوزپرس به نقل از ایرنا رضا ویسه چهارشنبه شب در جلسه جمع بندی عزیمت دو روزه خود به خوزستان اضافه کرد: سازمان محیط زیست باید کوشش کند تا آلودگی های وارده به رودخانه کارون را به دست کم برساند اما تحقق این امر نیازمند مشارکت تمام دستگاه ها هست.
وی به طرح احیای زمین های ۵۵۰هزار هکتاری اشاره و تصریح نمود: آب مورد احتیاج برای فاز دوم طرح ۵۵۰هزار هکتاری تخصیص بافته و امید داریم هرچه تندتر شروع گردد.

ویسه درخصوص معضل گرد و غبار نیز اظهار کرد: با اجرای طرح نهالکاری در سطح ۱۹ هزار هکتار از زمین های فوق بحرانی جنوب شرق اهواز بخش مهمی از توفان های گرد و غبار برخاسته از این منطقه فروکش می کند.

**حل مسئله ریزگردها در محور توجه دولت هست
وی با بیان اینکه ۱۱۰هزار هکتار از زمین های فوق بحرانی این منطقه نیز در سال های آینده نهالکاری می گردد بیان کرد: حل مشکل گرد و غبار یکی از اولویت های کلیدی دولت هست.
معاون جهانگیری تکمیل کانال ۴۷ کیلومتری نامیده شده به کانال مهندس پورشریف را یکی از راه های کاهش ریزگردهای برخاسته از محور های داخلی عنوان نمود و اظهار کرد: برای کاهش گرد و غبار محور های بیگانه نیز باید پیگیری های مخصوصی صورت گیرد.
وی در قسمتی دیگر از اظهارات خود به تصفیه خانه شرق اهواز اشاره و اظهار کرد: این طرح بیشتر از ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا سه ماه نخست سال ۱۳۹۷ به بهره برداری می رسد اما نگرانی ما و استاندار درخصوص کارکرد پیمانکار هست به همین جهت نشستی با استاندار خوزستان و پیمانکار در تهران برگزار خواهد گردید.
معاون نظارت و هماهنگ کننده معاون اول ریاست جمهوری روز سه شنبه بهمراه استاندار خوزستان از بخش هایی که این طرح اجرا شده یا درحال اجراست در منطقه های باوی در شمال شرق اهواز و داریون میان آب شوشتر بازدید کرده و از نزدیک درجریان ابعاد و مسائل پیش روی اجرای کامل این طرح جای گرفت.
۹۸۸۷/۶۰۰۲
خبرنگار: ندا رضاپور**انتشار: کبری آقازری