به گزارش پایگاه خبری خوزپرس به نقل از مهر، کیسخرو چنگلوایی شامگاه امروز در جلسه جمع بندی عزیمت معاون سازگاری، معاون اول ریاست جمهور که در استانداری خوزستان برگزار شد، عنوان نمود: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری از نظر ابعاد و ظرفیت کار انجام شده، بزرگترین طرح تاریخ کشاورزی کشور هست؛ علاوه بر این در زمره انگشت شمار پروژه های بزرگ دنیا در بخش کشاورزی  نیز محسوب می گردد.

یکی از خلاء های این طرح در این مرحله پژوهش ها اثرها زیست محیطی هست که باید در اجرایی شدن مرحله دوم طرح این نقیصه را رفع کرد.

ریاست سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح نمود: افزایش تولید هشت و نیم میلیون تنی به ظرفیت تولیدات فرآورده ها کشاورزی استان و افزوده شدن ۱۷ هزار میلیارد تومان ارزش به درآمدهای بخش کشاورزی استان از دیگر مزایای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری هست.

چنگلوایی با اشاره به پایداری امنیت در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اظهار کرد: برنامه ریزی شده تا دهه دوم اردیبهشت ماه زمین های مرحله اول این طرح را به کشاورزان تحویل بدهیم.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد می گردد تا دو درصد از سه درصد آب بها را به تشکل های تعاونی بدهیم، اظهار کرد: پژوهش ها اجتماعی طرح یک خلاء در مرحله اول بوده که برای مرحله دوم باید به این مبحث و تعلیم زیادتر کشاورزان توجه بیشتری گردد.