به گزارش پایگاه خبری خوزپرس به نقل از ایرنا امید حاجتی چهارشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی استان در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان گفته بود: لازم هست که اداره کل فنی و حرفه ای استان طرحی را مشخص نماید که تا انتهاء برنامه ششم توسعه تعلیم های فنی و حرفه ای را به بخش خصوصی واگذار کند، این کار هم موجب فعال تر شدن بخش خصوصی می گردد هم در کاهش هزینه های دولت تاثیر مثبت دارد.
وی اظهار کرد: علی رغم تعداد فراوان فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار، تعلیم های فنی و حرفه ای در سطح دولتی توان ندارد جوابگوی احتیاج این تعداد جوان بیکار باشد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان عنوان نمود: نظام آموزشی کشور نیز به انقلابی احتیاج دارد تا محصلین و دانشجوهای در طی دوران تحصیل خود مهارتهایی فرا دریافت کنند تا در آینده فرد کارآمدی در بازار کار باشند، متاسفانه در روند آموزشی فعلی به مهارت آموزی توجه نمی توان.
حاجتی اضافه کرد: بخش خصوصی به خوبی توان دارد وارد بحث تعلیم گردد، حال آنکه ارگان های آموزشی دولتی توان ندارند توانمند عمل کنند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفته بود: خوزستان در تعداد جایگاه ها آ موزشی فنی و حرفه ای رده ۱۲و در تعداد مربیان آموزشی در رده چهار کشور را دارد در حالی که در تعداد تعلیم دیدگان در رده ۲۹ کشور قرار دارد.
حاجتی عنوان نمود: طبق نیازسنجی ها مشخص گردید که وزارت نفت باید برای تعلیم نیرو برای فعالیت های نفتی غرب کارون در استان و تجهیز جایگاه ها فنی و حرفه ای همکاری کند.

** عدم به روزرسانی امکانات جایگاه ها آموزشی فنی و حرفه ای در سه سال موخر
مدیر کل تعلیم فنی و حرفه ای استان خوزستان در این نشست گفته بود: سه سال هست که هیچ اعتباری برای به روز رسانی امکانات جایگاه ها آموزشی فنی و حرفه ای استان پرداخت نشده و همین مبحث موجب شده تعلیم ها نیز به روز عرضه نشود.
عبدالنبی سواعدی اظهار کرد: یکی از برنامه هایی که اداره کل فنی و حرفه ای استان در دست کار دارد ایجاد جایگاه ها مهارتی در کنار دانشگاه ها هست تا امکان جذب نیرو های با مهارت توسط کارفرمایان فراهم گردد.
وی اظهار کرد: اداره کل تعلیم فنی و حرفه ای طرح دیگری به اسم طرح بازآفرینی شهری را در برنامه کار دارد که طی آن بانوان سرپرست خانوار تحت تعلیم و مهارت آموزی قرار می گیرند تا امکان ورود به بازار کار را دارا باشند.
۳ ۳ هست و بیشترین میزان بیکاری در استان در شهرستان مسجدسلیمان هست.
۷۱۵۸/۶۰۰۲

خبرنگار: زینب فرحانی**انتشار : کبری آقازری