به گزارش پایگاه خبری خوزپرس به نقل از ایسنا حمید  ظهرابی در جلسه بررسی روند و مشکلات مرحله اول طرح ۵۵۰ هزار هکتاری و آماده سازی شرایط جهت انجام مرحله دوم آن اظهار کرد: استان خوزستان، استان زخم خورده از توسعه ناپایدار هست و اجرای زیادی از پروژه ها بدون در نظر گرفتن اثرها  زیست محیطی خسارات زیادی به این استان وارد کرده هست.

متاسفانه در انجام  فاز اول پژوهش ها بررسی اثرها زیست محیطی انجام نشده و هنوز در مورد زهاب هایی که قرار هست  توسط این طرح ۵۵۰ هزار هکتاری تولید گردد، تصمیم گیری نشده هست و معلوم نیست برای مدیریت این پساب ها چه کاری باید انجام داد .

 
سرپرست محیط زیست طبیعی سازمان مراقبت محیط زیست بر اجماع نظر همه مسئولین بر بازبینی در نحوه مدیریت و استفاده  آب در بخش کشاورزی و صرفه جویی در این حوزه تاکید کرد و اظهار کرد: متاسفانه حرفی در مورد اثرها زیست محیطی این طرح  و چشم انداز آینده آن مطرح نمی توان در نتیجه لازم هست مدیران به این مبحث هم توجه مخصوص دارا باشند.

ظهرابی در بخش دیگری از اظهارات خود به فرمایشات مقام معظم رهبری و مطالبه رییس جمهور در مورد انجام پژوهش ها زیست محیطی و توجه اثرها  پروژه ها بر محیط زیست پیش از انجام هر کاری و ضرورت تامین حق آبه تالاب ها تاکید کرد و  گفت: در طرح و برنامه توسعه استان خوزستان باید حق آبه تالاب ها و تامین ۱۵۰ متر مکعب در ثانیه برای خروجی انتهای رود خانه کارون نیز دیده گردد تا آسیبی به محیط زیست در این حوزه وارد نشود.

سرپرست محیط زیست طبیعی سازمان مراقبت محیط زیست تاکید کرد: نادیده گرفتن اثرها زیست محیطی پیامدهایی چون گرد و غبار و مشکلات بسیاری در این حوزه در پی خواهد داشت.
انتهای پیام