به گزارش پایگاه خبری خوزپرس به نقل از ایرنا مسعود حمزه پور چهارشنبه در سمینار مدیریت استراتژیک با رویکرد حل مساله و برطرف ابهام در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفته بود: نباید کم کاری در توسعه کسب و کار را تنها به دانشگاه ها و نحوه تعلیم آنان رابطه داد، دانشگاه ها تا حدودی وظیفه خود را انجام می دهند اما علی رغم تهیه و عرضه بسته های متفاوت کسب و کار هنوز دگرگونی خاصی دراستان در بخش کسب و کار رخ نداده هست.
وی اظهار کرد: یکی از راه های توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال سرمایه گذاری هست که سرمایه گذاری در بخش صنعت های در سطوح متفاوت به طور برابر و مناسب انجام نمی توان و همین مبحث توان دارد موجب ناتوانی در کارکرد صنعت های گردد.
حمزه پور اضافه کرد: به عنوان مثال در صنعت سیمان خوزستان بیشترین میزان صادرات به عراق را داشت ومی توانست برای تثبیت جایگاه خود در بازار عراق کارخانه سیمان در آنجا احداث کند اما این کار انجام نشد و کشور عراق با ایجاد کارخانه سیمان ، دثیگر صادرات استان در این بخش را نمی پذیرد.

رییس محور کارآفرینان خوزستان درادامه گفته بود: روند بهبود فضای کسب و کار در استان منفی هست این در حالی هست که اولویت کشور توسعه کسب و کار هست.

وی عنوان نمود: یکی دیگر از موانع توسعه فضای کسب و کار کارکرد ضعیف اتاق های بازرگانی در خوزستان هست ، سه اتاق بازرگانی در استان وجود دارد اما این تشکلها کارکرد شایسته ای در بحث توسعه فضای کسب و کار نداشتند.
رییس محور کارآفرینان خوزستان درادامه بااشاره به معنای کالاهای استراتژیک و داشتن استراتژی در اقتصاد گفته بود: استراتژی در حقیقت داشتن نگاه بین المللی به حوزه کسب و کار و سرمایه گذاری هست که باید برای رسیدن به این دیدگاه چشم انداز روشنی ترسیم گردد.
وی اظهار کرد: خرما یک محصول استراتژیک در این استان هست که به سبب نداشتن نگاه جهانی به آن و فروش این محصول در بدترین شرایط، استان نتوانسته از قبل تولید این محصول توسعه کسب و کار و سرمایه گذاری را پژوهشگر کرده و درآمد خوبی کسب کرد.
۷۱۵۸/۶۰۰۲
خبرنگار: زینب فرحانی**انتشار : کبری آقازری