به گزارش خوزپرس، عبدالحسن مقتدایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به تجربه خوزستان در اعزام زائران اربعین در سال‌های ۹۲ و ۹۳ امسال در بهترین شرایط به سر می‌بریم. آمادگی این استان نسبت به سال‌های گذشته بسیار بهتر و در شرایط خیلی مطلوب‌تری هم قرار داریم.

وی افزود: سال‌های گذشته به لطف خدا و همکاری همه دستگاه‌ها با امکانات ضعیف، خدمات نسبتاً مطلوبی ارائه دادیم که البته رضایت شهروندان را نیز در پی داشت.

استاندار خوزستان تصریح کرد: سال گذشته یک سری کارهای تکمیلی انجام دادیم و امسال این کارها ادامه پیدا کرده است. به‌عنوان نمونه می‌توان به ساخت پایانه شلمچه در حد سقف و دیوار که یک جمعیت ۱۰ هزار نفری را در برمی‌گیرد، اشاره کرد.

مقتدایی بیان کرد: سال گذشته مردم در یک سرمای شدید معطل مانده بودند ولی امسال با این پایانه حداقل از بحث سرما می‌توان جلوگیری کرد. به هر حال کارهایی از این دست بسیار انجام شده تا رفاه زائران را در پی داشته باشد.

وی عنوان کرد: تدارک موکب‌ها و مکان‌های استقرار آنها، امنیت و بهداشت این موکب‌ها همه در نظر گرفته شده است.

استاندار خوزستان یادآور شد: برای ارائه خدمات به زائران اربعین حتی وارد خاک کشور عراق هم شدیم و خدمات مشابه از جمله بهداشت و گذرنامه را در مرز این کشور انجام می‌دهیم.

مقتدایی در خصوص اینکه پیش بینی شده که میزان تردد زائران از مرزهای شلمچه و چذابه نسبت به مرز دیگر کشور بیشتر باشد، گفت: پیش بینی شده که امسال میزان تردد زائران از مرزهای خوزستان دو برابر شود ولی این استان برای میزبانی تا دو میلیون نفر هم آمادگی لازم را دارد.

وی ادامه داد: به اعتقاد من سال گذشته شرایط به‌گونه‌ای بود که نظام و به‌طورکلی شیعه باید این مانور را انجام می‌داد و البته شاهد مانور موفقی هم بودیم. در حال حاضر شرایط عادی بوده و عشق مردم هست آنها را به سمت کربلا هدایت می‌کند.