به گزارش پایگاه خبری خوزپرس به نقل از ایسنا، رضا ویسه در حاشیه بازدید از طرح‌های مبارزه با ریزگرد در کانون‌های فوق بحرانی جنوب شرق اهواز، در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه‌های نهال‌کاری در عرصه‌های فوق بحرانی این منطقه گفت: در کمال خوشبختی با همت وزارت جهاد کشاورزی و استانداری، عملیات طرح مبارزه با ریزگردها در این عرصه‌ها با روندی بسیار رضایت‌بخش پیش می‌رود.

معاون سازگاری و نظارت معاون اول رئیس‌جمهور گفته بود:‌برای سال کنونی قطعی شده که سطح زیر کشت نهال‌کاری در این عرصه‌های فوق بحرانی، ۱۹ هزار هکتار افزایش داده گردد. کانال آبرسانی مهندس شریفی به عرصه‌های فوق بحرانی جنوب شرق اهواز نیز که کاری بسیار شگرف هست، تا دو یا سه روز آینده به فاز پایانی می‌رسد.

ویسه دنبال کرد: ظرف دو تا سه روز آینده از این کانال آبرسانی برای آبیاری سطح زیر کشت نهال که قطعی شده هست در این عرصه‌ها توسعه یابد، استفاده می‌شود. حالا می‌توانیم اعلام کنیم که با اجرای طرح مبارزه با ریزگردها، در دو سال آینده مشکل پدیده ریزگردها متاثر از عرصه‌های جنوب شرق اهواز، مسأله‌ای حل شده باشد.

به هر حال نهال‌کاری که در عرصه‌های فوق بحرانی جنوب شرق اهواز انجام شده، نیازمند آب هست و اگر بارندگی‌ها خوب بود، شاید این معضل کمتر خود را نشان می‌داد و از سویی نیز امکان افزایش سرعت عملیات مبارزه وجود داشت.

معاون سازگاری و نظارت معاون اول رئیس‌جمهور دنبال کرد: به سبب کمبود بارندگی‌ها و اینکه آبی نیست، باید ابتدا کانال آبرسانی در این عرصه‌ها احداث می‌شد.

فکر می‌کنیم این ۱۹ هزار هکتاری که قطعی هست برای توسعه نهال‌کاری در این عرصه‌ها به زیر کشت بیاید، بخش اعظمی از مشکل ریزگردها را حل نماید.

انتهای پیام