به گزارش پایگاه خبری خوزپرس به نقل از ایسنا، رضا ویسه قبل از ظهر امروز (چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه) در ادامه عزیمت دو روزه خود به خوزستان از کانال جابه جایی آب مهندس شریفی به عرصه های فوق بحرانی گرد و غبار در جنوب شرق اهواز و طرح های مبارزه با ریزگرد در این محور ها دربردارنده طرح نهال کاری حمطیه و طرح نهال کاری روستای حاج پرپین بازدید کرد و در جریان آخرین روند پیشرفت فیزیکی عملیات ضربتی دولت برای مهار ۴۲ هزار هکتار محور فوق بحرانی گرد و غبار در جنوب و جنوب شرق اهواز جای گرفت.

ایجاد کانال جابه جایی آب مهندسی شریفی به صورت ۴۷ کیلومتر از اسفندماه سال گذشته با هدف مرطوب سازی ۴۲ هزار هکتار محور های فوق بحرانی گرد و غبار جنوب شرق اهواز و آبیاری نهال های کاشته شده در این محور ها کلید خورد.

علاوه بر این طرح نهال کاری در روستای حاج پرپین در سطح ۱۳۰ هکتار هست که از اسفندماه سال گذشته شروع گردید و آبیاری به نهال های کاشته شده در این کانال، از سال کنونی از طریق کانال آبرسانی مهندس شریفی انجام خواهد گردید.

در بازدید امروز معاون سازگاری و نظارت معاون اول ریاست جمهور، استاندار خوزستان، مدیرکل مراجع طبیعی خوزستان، مدیرعامل موسسه جهاد نصر و جمعی دیگر از مسئولین استانی نیز حاضر بودند.

انتهای پیام