دکتر ابراهیم حاجی‌دولو در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به مشکل ریزگردها در خوزستان و اینکه حدود ۱۰ سال هست خوزستان با این مشکل رو به رو شده هست، دانشگاه شهید چمران اهواز از سال ۹۰ مرکز تحقیقات ریزگردها را در دانشگاه فعال کرده هست. با پیگیری‌های انجام شده قرار بود برای این مرکز تحقیقات یک بودجه ملی مدنظر داشته گردد اما هنوز چنین بودجه‌ای به این مرکز اختصاص پیدا نکرده هست.

وی اضافه کرد: ریزگردها به یک مشکل حاد و عام برای مردم خوزستان مبدل شده‌اند و لازم هست یک مرکز تحقیقات ویژه ریزگردها در استان وجود داشته باشد. .. اختصاص ندادن بودجه به این مرکز تحقیقات به شکلی یک نا عدالتی به دانشگاه هست. رئیس دانشگاه شهید چمران نیز چندین بار با معاون اول رییس‌جمهور، دکتر نوبخت یا نماینده‌های مجلس نامه‌نگاری کرده هست اما هنوز بودجه‌ای به این مرکز تعلق نگرفته هست.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: با این حال این مرکز تحقیقات در چند سال گذشته با بودجه دانشگاه فعالیت کرده هست و اقدامات مهمی را با مشارکت اداراتی مثل اداره‌کل محیط زیست خوزستان یا اداره‌کل منایع طبیعی در راستای شناسایی منشا ریزگردها، ترکیب آن‌ها و روش‌های مبارزه با ریزگردها انجام داده هست.

حاجی‌دولو دنبال کرد: اما بودجه دانشگاه محدود هست و لازم هست برای انجام فعالیت‌های خوب تر و اکثر، یک بودجه تحقیقاتی ملی برای این مرکز تحقیقات مدنظر داشته گردد. دانشگاه حدود ۱۰ مرکز تحقیقات دارد اما هیچکدام از این مراکز، بودجه ملی ندارند و از طریق بودجه دانشگاه فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند.

..

انتهای پیام