محمد تقی زاده در صحبت با خبرنگار مهر در مورد کاهش ساعت های تحصیل محصلین خوزستان به دلیل تعطیلی های زیاد گفت: با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی استان خوزستان، سال تحصیلی در خوزستان ۲۰  روز کمتر از سال تحصیلی زیادی از استان های کشور هست و بر این اساس محصلین در طول دوران تحصیل خود، ۲۴۰ روز یعنی حدود یکسال کمتر از دانش آموز دیگر استان ها سر کلاس حاضر می گردد.

تقی زاده  افزود: تلاش های زیادی در این زمینه صورت گرفته تا با بهره گیری از روش هایی مثل برپایی کلاس های تقویتی و جبرانی، اثرگذاری تعطیلی های متعدد را کاهش دهیم اما این امر لازمه آن هست که آموزش و پرورش خوزستان با یک نگاه مخصوص ملی دیده گردد.

وی با اشاره به افزایش تعطیلی های مدرسه ها خوزستان در چند سال موخر عنوان نمود: در همین راستا برنامه ریزی های لازم به منظور انعفاد یک تفاهم نامه با صدا و سیمای مرکز استان خوزستان به منظور برپایی کلاس های آموزشی از طریق این رسانه در حال پیگیری هست.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: تولید برنامه های آموزشی درس ها با اهمیت پایه های متفاوت تحصیلی با حضور معلمان حرفه ای و با تجربه در سیمای خوزستان برای جبران عقب ماندگی تحصیلی متاثر از تعطیلات ناخواسته، دعوت از مشاوران برای راهنمایی مردم در مورد هدایت تحصیلی که یکی از مسائل با اهمیت آموزش و پرورش و محصلین پایه دهم تحصیلی هست، تنها قسمتی از مفاد تفاهم نامه ذکر شده هست.

تقی زاده تصریح نمود: میزان تاثیر گذاری تعطیلی های متعدد مدرسه ها  استان در سال های آینده تاثیر منفی خود را در شاخصه هایی مثل ورودی های کنکور و امتحان های استخدامی ادارات و سازمان ها نشان می دهد.