یکی از بخش های این مصوبه تخصیص آب طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری بود.

وی اضافه کرد: وزارت نیرو موظف بود تا یک ماهه آب مورد احتیاج این طرح را تامین کند، اما این اتفاق بنا بر علل و مشکلاتی انجام نگرفت. در همین راستا نامه ای به ریاست جمهور نوشته گردید و پس از ان وی فرمان صریح به وزارت نیرو داد تا با قید فوریت و دستوری که این کار بلافاصله صورت پذیرد.

شریعتی تصریح نمود: وزارت نیرو بعد از دریافت فرمان ریاست جمهور، جلساتی طولانی برگزار و در نهایت هفته گذشته نامه تقبل تخصیص آب مرحله دوم طرح در ابعاد طرح یعنی ۲۳۸ هزار هکتار که ۹ هزار هکتار مربوط به ایلام و ۲۲۹ هزار هکتار خوزستان هست، نوشته گردید. گرچه در این زمان و طبق احتیاج این ظرفیت زیادتر خواهد گردید؛ با مذاکره هایی که امروز  انجام گرفت، ممکن است که این ظرفیت به ۲۴۸ هزار هکتار برسد.

استاندار خوزستان اظهار کرد: معاون هماهنگ کننده، معاون اول ریاست جمهور نیز بهمراه مسئولین وزارت نیرو، جهاد کشاوری و سازمان محیط زیست برای بازدید نزدیک و برپایی نشست ها لازم برای راه های تأمین مراجع مالی مرحله دوماین طرح و علاوه بر این اهتمام بر تخصیص آب مورد احتیاج و ارزیابی مسائل آب و فاضلاب خوزستان و به شکلی برای پیگیری مصوبه بزرگ دولت تدبیر و امید برای خوزستان که در ۱۵ فروردین ماه منعقد شده به استان عزیمت کرده هست.

وی اظهار کرد: شهرهای شمال خوزستان نظیر ایذه، باغملک، مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و صیدون و قلعه تل که در مرحله اول نبوده را نیز افزودیم.