به گزارش پایگاه خبری خوزپرس به نقل از خبرگزاری تسنیم از اهواز، ، محمد جوروند امروز در نشست خبری تحت عنوان جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با بیان اینکه سال کنونی جشنواره فیلم فجر را در دو سینمای هلال و اکسین برگزار می‌کنیم اظهار داشت: مراسم افتتاحیه در تاریخ سیزدهم بهمن ماه در ساعت ۱۸:۳۰ در سینما هلال و با اکران فیلم ماهورا برگزار می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه تماشای فیلم ماهورا در روز افتتاحیه برای عموم آزاد هست، اضافه کرد: سال کنونی ۱۸ فیلم در جشنواره و در اهواز با دو عنوان "سودای سیمرغ" و "سیمرغ و پروانه‌ها" اکران می‌شود.

مدیرکل ارشاد استان خوزستان گفته بود: فیلم‌های سینمایی امیر، مغزهای کوچک زنگ زده، ماهورا، تنگه ابوقریب، بمب، به وقت شام، چهار راه استانبول، سرو زیر آب، دارکوب، سوء تفاهم، خجالت نکش، جاده قدیم در بخش کلیدی مسابقه بین‌المللی فیلم فجر و در قالب سودای سیمرغ در ساعات ۱۹ و ۲۱ اکران می‌شوند.

احتمال رایگان شدن تماشای فیلم‌ها برای دانش‌آموزان

وی گفت: فیلم‌‎های شکلاتی، دزد و پری، فیل شاه، دنیای کیف‌ها و قهرمانان کوچک نیز در قالب سیمرغ و پروانه‌ها اکران می‌شود که ساعت اکران بخش کودک و نوجوان و نیز دانش‌آموزان ۱۰ صبح مدنظر داشته شده هست.

جوروند به احتمال رایگان شدن تماشای فیلم‌ها برای دانش‌آموزان مدرسه ها واقع در منطقه های محروم با هدف ترغیب بچه‌ها به سینما اشاره نمود و عنوان نمود: سال کنونی برای آوردن دانش‌آموزان به سینماها برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته شده هست.

به چه سبب لاتاری در اهواز اکران نمی‌شود

وی آشتی دو مرتبه با فضای سینما و تشویق مردم برای رفتن به سینما را از اغراض کارهای برشمرد و دنبال کرد: خبرنگاران اهوازی می‌توانند به طور رایگان برای تماشای فیلم‌ها اقدام کنند.

مدیرکل ارشاد استان خوزستان با اشاره به عدم اکران فیلم لاتاری در اهواز، توضیح داد: در این فیلم دیالوگی قرار داده گردید که از لحاظ تاریخی و اتفاقات نگاری ۸ سال دفاع مقدس تماما بی‌پایه و بی‌اساس هست گرچه این دیالوگ حذف شده ولی این فیلم در جشنواره در اهواز اکران نمی‌شود.

برپایی نمایشگاه نقاشی همزمان با افتتاحیه جشنواره

ناصر چنانی معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد خوزستان نیز در این نشست گفت: سال کنونی اکران فیلم‌های جشنواره علاوه بر اینکه در ۲ سینمای اهواز صورت می‌گیرد در سینمای نخل خرمشهر و مهر آبادان نیز انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این نشست ها نقد و ارزیابی و نیز نشست با فیلم‌سازان که به شکلی کارگاه علمی برای علاقه‌مندان به فیلم و سینما به شمار می‌رود، بعد از اکران فیلم‌ها برگزار می‌شود.

مهدی اکبریان مدیر سینما هلال اهواز نیز در این نشست از برپایی نمایشگاه نقاشی امین بختیاری همزمان با افتتاحیه جشنواره اطلاع داد.