به گزارش پایگاه خبری خوزپرس به نقل از گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، چند سالی می‌شود که هوا در بعضی شهرهای جنوبی کشور بس ناجوانمردانه خاک است و حل این معضل از این دولت به دولت بعد و از این مدیر و ریاست به ریاستی دیگر محول می‌شود، اما همچنان این مردم استان‌هایی چون خوزستان می باشند که میان خاک زندگی می‌کنند و صدای اعتراض خود را از طریق شیشه‌نوشت‌های خاکی ماشین‌ها و نمایندگان و مسئولین شهر به گوش عالی‌رتبگان حاضر در محیط‌زیست می‌رسانند. همزمان با حاشیه‌های موخر حذف بودجه گرد‌و‌غبار و اختصاص ۱۵۰میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی برای کنترل کانون‌های گرد‌و‌غبار جنوب کشور بود که خبر نامه موافقت ریاست سازمان محیط‌زیست با جابه جایی آب کارون نیز به گوش رسید. عملکردی که مورد‌انتقاد شدید نمایندگان استان خوزستان و جمع بسیاری از مردم این استان جای گرفت و سر انجام عیسی کلانتری در قامت ریاست محیط‌زیست در جواب به انتقاد جدی یک نماینده دراین‌باره اظهار کرد: «به تو هیچ ربطی ندارد!»

عملکردی که مورد‌انتقاد شدید نمایندگان استان خوزستان و جمع بسیاری از مردم این استان جای گرفت و سر انجام عیسی کلانتری در قامت ریاست محیط‌زیست در جواب به انتقاد جدی یک نماینده دراین‌باره اظهار کرد: «به تو هیچ ربطی ندارد!»گفته می‌شود، خوزستان و دشت‌های حاصلخیز آن تحت‌تأثیر مدیریت غلط مراجع آب و دست‌اندازی‌های منفعت‌طلبانه بعضی مسئولان طراوت و شادابی گذشته را از دست داده و امکان حیات در این منطقه سلب شده، به‌طوری‌که هر ساله عده ای بسیاری از مردم شهرهای خوزستان به‌رغم وابستگی‌های عمیق قدیمی خود از زمان جنگ و حتی قبل‌تر از آن، ملزم به کوچ می‌شوند. 

  کلانتری، ریاست مخرب محیط‌زیست!

 آنچه مسلم است، بحران کلیدی نبود آب و هوا در کنار یکدیگر است که محیط‌‌زیست را در خوزستان به محیط‌ شبه‌مرگ عوض کرده است. حال آنکه به‌رغم اهتمام بر مشکلات کلیدی ریزگردها در خوزستان که متاثر از نبود آب عنوان می‌شود، ریاست سازمان محیط‌‌زیست بنا به علل نامعلوم بر طبل اضافی بودن آب این استان کوبیده و در نامه‌ای موافقت سازمان متبوعش را نسبت به جابه جایی آب کارون اعلام نموده است. اقدامی که عکس العمل نمایندگان و اعتراضات مردم شهر را در پی داشته است. 

 علی ساری، نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی به نامه موخر کلانتری و صحبت‌های وی مبنی بر اضافی بودن آب خوزستان اشاره نمود و اظهار کرد: با توجه به نامه نگارش شده از سوی عیسی کلانتری باید اظهار کرد که زین پس می‌توان از ریاست محترم سازمان محیط‌زیست کشور به عنوان ریاست مخرب محیط‌زیست کشور اسم برد؛ از کسی که برای ویران کردن خانه خود نامه می‌نویسد، دیگر چه انتظاری می‌توان داشت. 

 

جالب این است که عیسی کلانتری در جواب به نماینده این استان در مجلس شورای اسلامی و چرایی کارکرد بدون کارشناسی خود در برابر دوربین به‌صورت علنی صرفاً به این جمله اکتفا نمود که: «به تو هیچ ربطی ندارد!»

 حال آنکه هدایت‌الله خادمی، نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی نیز پیش‌تر از این، خطاب به ریاست سازمان محیط‌زیست بیان کرد: آقای کلانتری! شما چه ‌تصمیمی برای این گردوغباری که در استان خوزستان ایجاد شده گرفته‌اید؟ به چه سبب مراجع ما را از بین می‌برید؟ خاک را بر سر کسانی بریزید که موجب این وضع اسفناک فعلی در استان خوزستان شده‌اند. 

با این تفاسیر پر بیراه نگفتند، افرادی که معتقد می باشند اگر ریاست محترم جمهور تمایل به حل مشکلات خوزستان دارد، در قدم اول عیسی کلانتری، ریاست سازمان مراقبت محیط‌زیست را عزل کند و در عوض برای مردمی که روزگاری در خط مقدم مبارزه با دشمن ایستاده بودند، یک فرد پای کار انتخاب نماید!

مرجع: جوان