به گزارش خبرنگار خوزپرس، درسا کلانترهرمز متولد رامهرمز این روزها توانست با سن ۱۳ سال برای کشورمان و استان خوزستان در سیستم اموزشی محاسبات ذهنی ucmas مقام دوم جهان را کسب کند.

اومی گوید: حدودا سه سال و نیم است که وارد سیستم اموزشی یوسی شده ام و آشنایی من با این سیستم اموزشی از طریق دوستانم بوده است. اینکه چقدر افراد دیگر سریع در محاسبات ریاضی عمل می کنند باعث شده که جذب یوسی مس بشوم.

کلانتر هرمز ادامه می دهد: امسال برای اولین بار است که در مسابقات شرکت کرده ام وبرای حضور در این‌مسابقات مرحله استانی و کشوری را پشت سرگذاشتم و در رقابت جهانی که شرکت کردم، خدا را شکر توانستم مقام دوم را از آن خود کنم.

او می‌گوید: در آینده دوست دارم به عنوان یک مربی یو سی مس بشوم تا بتوانم دانش آموزان دیگری را همانند خود پرورش بدهم.

کلانتر هرمز بیان می کند: بخاطر علاقه زیادی که به یوسی مس دارم دوست دارم در مسابقات های بعد حضور پیدا کنم و مقام های باارزشی را برای کشور و استان خوزستان بدست آورم.
دینا معرف متولد خرمشهر است و اظهار می کند: دو سال است که در یوسی مس شرکت کرده و در مسابقات استانی و کشوری نیز مقام اور شده ام و اکنون نیز توانسته ام به عنوان نماینده خوزستان و ایران در رقابت های جهانی در مالزی شرکت کنم.

معرف می افزاید: یوسی مس را از طریق دوستم آشنا شدم.همچنین دوست دارم در آینده بتوانم یکی مثل مربی ام که الان در حال زحمت برای ما هست بشوم و بهترین هارا تحویل جامعه بدهم.

او اضافه کرد: از خانواده ام میخواهم همانند اکنون مرا حمایت کنند تا بتوانم باعث افتخار برای آن ها و کشورم شوم.

دخترم باعث افتخارم است

پدر دینا معرف در ادامه می گوید: از مسئولان انتظار می رود حمایت کنند تا امثال نیز دختر من بتوانند در این استان و کشور پرورش یابد.

او می گوید: وقتی دخترم را می بینم به این سرعت حساب و کتاب می کند بسیار خرسندم و باعث افتخار و سرفرازی است.

لذت بخش و شادی آور است درخشش فرزندم

مادر درسا کلانتر می‌گوید: از مسئولان یوسی من تقدیر و تشکر می کنم چرا که اگر یک مجموعه خصوصی است اما مجموعه مسابقات ان برای بچه ها موجب ایجاد انگیزه می شود مثلا در کشور ما خیلی از مسابقات ورزشی و پژوهشی و …هستند اما شاید این قدر قوی نیستند که برای بچه ها جاذبه ایجاد کنند مثلا جابربن حیام وجود دارد ولی برای بچه ها این قدر قوی نیستند که برای بچه ها ایجاد انگیزه کنند.

او ادامه می دهد: اما این مجموعه آن قدر وقت برای دانش اموزان ارزش گذاشته که حتی برای مسابقات جهانی هم این فرصت برای دانش اموزان مهیا شده است. انتظار داریم‌این مسابقات هر سال بهتر از سال بعدش شود‌.

مادر درسا اظهار می کند: زمانی که موفقیت دخترم را میبینم برایم بسیار لذت بخش و شادی آور است و این نتیجه زحماتی هست که برای فرزندش کشید ه است.