به گزارش خوزپرس از اهواز، همایون یوسفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انتقال آب یک موضوع حیاتی برای کل استان خوزستان است و ما عدم شفافیت در موضوعات انتقال آب را در زمان معرفی بیطرف به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو و حتی زمان رأی اعتماد مسئله را در صحن علنی اعلام کردیم.
وی افزود: متأسفانه با وجود برخی خوش بینی هایی که نسبت به مواضع اردکانیان و موضوع انتقال آب بعد از انتخاب وی بین مسئولان استان شاهد بودیم این تذکراتی در مورد عدم شفافیت وی در موضوع آب را واضح اعلام کردیم.
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه با وجود این تذکرات و نگرانی ها بالاخره وی به عنوان وزیر نیرو رأی اعتماد خود را اخذ و در خصوص میزان آب و آینده خوزستان تصمیماتی را بدون اطلاع مردم شریف، نمایندگان و مسئولان این استان اتخاذ کرد.
یوسفی ادامه داد: خیلی خوب شد که اکنون مسئولان و نمایندگان به این نتیجه رسیدند که نباید در چنین مسائلی خیلی خوش بین بود و باید به صورت کارشناسی و دقیق کارها پیش بینی شود؛ اعلام خوش بینی نسبت به یک نفر شاید خوب باشد ولی فضا را برای آن افراد در کل کشور مهیا می کند تا کارهای خود را هرطور که می خواهند انجام دهند.
وی با انتقاد از اینکه ای کاش در زمان رأی اعتماد دقت بیشتری می کردیم و حرف های خود را آن موقع می زدیم، ابراز امیدواری کرد: اکنون هم این اتحاد پیش آمده قابل تقدیر است و باید به دور از هر گونه هیاهو، با مستندات علمی از طریق راه های قانونی و استفاده از اختیارات خود مسئله انتقال آب را پیگیری کنم.
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه مسئولان استان باید نظر خود را در خصوص انتقال آب خیلی شفاف به مردم استان اعلام کنند، گفت: متأسفانه اکنون شاهد رفتار چندگانه از جانب مسئولان در خصوص موضوعات انتقال آب هستیم ولی باید نظراتشان را خیلی شفاف نسبت به مردم اعلام کنند چون مردم خودشان مسائل را تشخیص می دهند.
یوسفی با اشاره به اینکه این انسجام را باید قبلا و در زمان رأی اعتماد و اعلام سیاست های وزارت نیرو می داشتیم، اضافه کرد: البته ما نمایندگان ینز حسب وظایف قانونی خود پیگیر مسائل هستیم چون به هر حال این موضوع خاص همه مردم خوزستان است.
وی خبر داد: در همین راستا یک نامه ای را به رئیس جمهور نوشتیم که از پروژه های انتقال آب بازدید کند ولی به علت همین عدم شفافیت ها تا این لحظه به خواست ما توجهی نشده است.
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در خصوص موضوع انتقال آب پای حرف مردم ایستاده و حاضریم با طرح مباحث علمی و فنی با افراد تصمیم گیرنده در این زمینه مباحثه کاملا فنی و علمی داشته باشیم تا آن موقع خود مردم در مورد حقایق قضاوت کنند.
یوسفی عنوان کرد: آب یک موضوع ملی است و مسئولان تصمیم گیر نباید به خاطر مسائل منطقه ای نسبت به منافع ملی بی توجه باشند.
وی در واکنش به حضور اصحاب رسانه تهرانی در خوزستان گفت: حضور یک طرفه اصحاب رسانه در خوزستان جای سوال دارد که چرا جلسات و بازدیدهای آنها بدون حضور رسانه های استان برگزار شده است.
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر می رسد که مسئولان استان خوزستان باید در این مورد هوشیاری بیشتری به خرج می دادند.
یوسفی در واکنش به صحبت استاندار خوزستان در خصوص اینکه تأمین آب فقط برای شرب خواهد بود، بیان کرد: به دلایل فنی هیچ گونه تضمینی برای این موضوع وجود ندارد و این مورد را با دلایل علمی به بحث می گذاریم.
وی در پایان یادآور شد: حضور این جمع خبرنگاران در استان به دور از اخلاق رسانه ای و سیاسی است و اگر واقعا قصد خیری داشتند باید از نشریات و رسانه های خوزستان دعوت می کردند؛ ضمن اینکه مسئولان خوزستان هم به احترام مردم و رسانه های خوزستان نباید در این جلسات شرکت می کردند.