به گزارش خوزپرس از اهواز، محمد تقی زاده امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با اشاره به سفر وزیر آموزش و پرورش در روز جمعه به اهواز، اظهار کرد: این سفر با هدف تقویت حوزه آموزش و پرورش خوزستان به ویژه توجه به مناطق محروم و مرزی است.

وی افزود: از شورای آموزش‌وپرورش استان درخواست شد در مناطق محروم و مرزی مدارس دو زبانه تشکیل شود تا بتوان یک عدالت آموزشی با شاخص‌های علمی، آموزشی و پرورشی در این مناطق داشته باشیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خوزستان گفت: وزیر آموزش‌وپرورش به مدت دو روز مهمان خوزستان است و از مناطق دزفول، اندیمشک، خرمشهر و آبادان بازدید می‌کند.

تقی زاده با اشاره به بررسی ۲۵ طرح و برنامه در جریان سفر وزیر در جلسات شورای آموزش‌وپرورش استان و شورای مناطق آزاد تجاری مطرح شود، بیان کرد: مسائل مربوط به دانشگاه فرهنگی، استخدام نیروی مورد نیاز آموزش و پروش، پیمانی کردن نیروهای حق التدریس از جمله موضوعاتی است که با حضور وزیر بحث و بررسی می‌شود.

وی عنوان کرد: یکی از مواردی که همیشه مورد نظر و درخواست فرهنگیان استان است، بحث راه اندازی زائرسرا برای فرهنگیان در مشهد مقدس، مجموعه ورزشی برای کارکنان آموزش‌وپرورش و همچنین دانش آموزان، افزایش اعتبار حداقل ۱۰ درصدی از اعتبارات ملی در بحث تخریب و بازسازی در استان، احداث ۵۰ معلم سرا در سطح استان ویژه مناطق محروم و مرزی می باشد که ماندگاری معلم در آن‌ها ضعیف است.

انتهای پیام/