به گزارش خوزپرس، حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده سه شنبه در آیین تجلیل از مواکب (هیات ها) و فعالان اربعین حسینی در سرسرای اداری سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان در اهواز اظهار کرد: هم اکنون حتی مناطق بسیار محروم خوزستان نیز دارای حسینیه هستند و مردم حتی با گذشتن از نیازهای خود، بخشی از خانه خود را وقف امام حسین (ع) می کنند.
وی به همایش بزرگ اربعین حسینی اشاره کرد و ادامه داد: اربعین، بزرگترین و ممتازترین اجتماع و همایش در سراسر جهان است و یک برنامه کاملا فرهنگی است.
حجت الاسلام حسن زاده گفت: باید صبغه فرهنگی این همایش بزرگ تقویت شده و از آسیب های احتمالی آن جلوگیری کنیم.
امام جمعه موقت اهواز با ارائه نکاتی به موکب داران و زائران حسینی اظهار کرد: در هنگام نماز، همه مواکب باید برای نماز جماعت بسیج شوند و یک ربع پیش از وقت نماز آماده باشند.
وی اضافه کرد: اهمیت دادن به نماز در تمام مواکب از اهواز، خرمشهر و آبادان تا مرز، باید بسیار پررنگ تر از سال های گذشته رعایت شود.
حجت الاسلام حسن زاده به پرهیز از اسراف و رعایت بهداشت اشاره کرد و گفت: اسراف کار شیطان است و باید به شکل محترمانه و نهی از منکر با این مساله برخورد شود.
امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: رعایت مساله محرم و نامحرم و توقف حداقلی در کربلا با توجه به ظرفیت آن نیز باید مورد توجه زائران واقع شود.
در این آیین، از جمعی از موکب داران و فعالان اربعین حسینی با حضور جمعی از مسئولان استانی تجلیل شد.