به گزارش از اهواز، صادق حقیقی پور در نشست پیگیری و رفع مشکلات فاضلاب شهرستان شوش اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح ملی فاضلاب در شهر شوش از سال ۷۳ تاکنون بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده و امسال نیز حدود ۳۰۰میلیارد ریال دیگر برای اجرای آن هزینه می شود.

وی گفت:اعتبار مذکور به احداث شبکه فاضلاب در مناطق کوی سلمان،دانیال، منازل ۶و۷هکتاری ،مسکن مهر و خضیره اختصاص یافته و طبق برنامه ریزی انجام شده از اوایل دی ماه وارد گام اجرایی می شود.

مدیر عامل شرکت آبفا خوزستان همچنین از احداث مجهزترین تصفیه خانه فاضلاب در شوش با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: این تصفیه خانه یکی از پیشرفته ترین تاسیسات فاضلاب در کشور می باشد.

مدیر عامل آب و فاضلاب خوزستان در مورد اصلاح شبکه آب شوش نیز بیان داشت: کیفیت آب شهر شوش بسیار مطلوب است و از نظر کیفیت در استان خوزستان مانند ندارد.

حقیقی پور همچنین نسبت به حفر چاه آب در برخی منازل هشدار داد و گفت:علاوه بر حفر چاه در برخی منازل ، تعدادی کنتور خراب آب وجود دارد که مصرف آب را افزایش داده است.

وی با بیان اینکه سال آینده نیز با وجود کمبود اعتبار حدود ۱۰۰ میلیارد ریال در بخش فاضلاب و اصلاح شبکه در شوش هزینه خواهد شد به اجرای طرح فاضلاب در شهرهای الوان ، شاوور ، حر و فتح المبین در سال آینده خبر داد و گفت:در ۶ ماه آینده طرح مطالعاتی فاضلاب این شهرها انجام می شود.

مدیر عامل شرکت آبفا خوزستان مطالبات اداره آب و فاضلاب شهرستان شوش از مشترکان را حدود پنجاه میلیارد ریال عنوان کرد.