به گزارشخوزپرس از اهواز، این نمایشگاه امروز ( پنج‌شنبه ۱۱ آبان ) با حضور حبیب‌الله بیطرف معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، رئیس جهاد دانشگاهی، استاندار خوزستان، و جمعی دیگر از مسئولان استانی گشایش یافت

نهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات داخل صنعت نفت خوزستان با حضور ۲۷۰ شرکت و سازنده داخلی آغاز به کار کرد که از این تعداد ۴۷ شرکت از استان خوزستان و ۱۹۲ شرکت از دیگر استان‌های کشور هستند. از ۲۷۰ واحد شرکت‌کننده در این نمایشگاه در مجموع ۶۱ درصد آن‌ها سازنده، ۳۴ درصد تامین‌کننده کالا و ۵ درصد را شرکت‌های خدماتی تشکیل می‌دهند .

غرفه‌های شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه در ۱۰ هزار متر مربع فضای مسقف در ۶ سالن و ۳ هزار متر مربع فضای آزاد جانمایی شده‌ است .

در جریان نهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات داخل صنعت نفت خوزستان برگزاری ۲ سمینار تخصصی و ۶ کارگاه آموزشی پیش‌بینی شده است که سمینار تخصصی”ساخت داخل و تشریح فعالیت‌های پژوهش و فناوری” در روز نخست و سمینار تخصصی “تشریح سامانه  EP” در روز دوم نمایشگاه برگزار می‌شود .

همچنین در طول ۴ روز فعالیت این نمایشگاه ۵ کارگاه آموزشی نیز از سوی شرکت راه‌اندازی و بهره‌برداری صنایع نفت (OICO ) با هدف معرفی بیشتر صنعت راه‌اندازی به علاقمندان با عناوین “تجربیات راه‌اندازی در طرح توسعه میدان نفتی آذر”، “انجام عملیات راه‌اندازی و بهره‌برداری No Flaring و تقویت فشار” ، “آشنایی با متدلوژی OPERCOM در پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی” ، ” آشنایی با سیستم ICAPS ” و “فعالیت‌های HSE در زمان بهره‌برداری و تعمیرات” برگزار می‌شوند .

رونمایی از ۴ کالای جدید، رونمایی از ۴ کتاب فنی-تخصص تألیف و ترجمه شده توسط کارشناسان و مهندسان مناطق نفت خیز جنوب در کنار رونمایی از اسناد و تمبرهای یادبود این شرکت، همچنین امضای تفاهم نامه‌ها وقراردادهای پژوهشی مرتبط با ساخت داخل و ازدیاد برداشت و حوزه‌های علوم جدید و محیط زیست و ایمنی از دیگر برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است .

نهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات داخل صنعت نفت خوزستان از ۱۱ تا ۱۴ آبان به مدت ۴ روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی اهواز فعالیت دارد و پذیرای بازدید علاقه‌مندان است .

انتهای پیام