به گزارش خوزپرس از اهواز، غلامرضا شریعتی در نشست شورای اداری شهرستان دزفول اظهار داشت: شهرستان دزفول در حوزه‌های مختلف کشاورزی و گردشگری و دیگر عرصه‌های اقتصادی دارای ظرفیت و استعداد گسترده است.

وی با بیان این که طبق بررسی‌های صورت گرفته آمار بیکاری در دزفول به ۱۵درصد رسیده است، افزود: این میزان بیکاری از میانگین استان خوزستان یک درصد بیشتر است و همین مقوله، لزوم توجه به اجرای طرح‌های مختلف صنعتی را در این شهرستان مطرح می‌کند.

استاندار خوزستان با بیان این که این میزان بیکاری زیبنده استان خوزستان و شهرستان دزفول نیست، عنوان کرد: با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرستان دزفول، امسال ایجاد ۷ هزار فرصت شغلی مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: سعی می‌شود این فرصت‌های شغلی با تکیه بر توان بومی شهرستان و حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در دزفول ایجاد و شهرستان گامی بلند در مسیر توسعه اقتصادی خود بردارد.

شریعتی با بیان این که دزفول با توجه به ظرفیت‌های گسترده خود باید در عرصه کار آفرینی و ایجاد اشتغال نیز گام‌های جدی و مهمی را طی کند، افزود: دزفول باید مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی و زمینه تحقق آن و یک الگو در این عرصه باشد.

وی بیان کرد: در سال ۱۳۹۰ میانگین بیکاری در دزفول ۲۰ درصد بوده و در طول سال‌های اخیر این میانگین در شهرستان ۵ درصد کاهش یافته است ولی با توجه به جمعیت جوان شهرستان، باید خدمات این حوزه را گسترش داد.

استاندار خوزستان با اشاره به طرح‌های نیمه تمام شهرستان در حوزه اشتغال و صنعت، ادامه داد: ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی و رشد سرمایه‌گذاری در زمینه کشاورزی و مشاغل خانگی، اولویت دزفول باشد.

انتهای پیام/