به گزارش خوزپرس،دکتر شکراله سلمان‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خوزستان، اظهار کرد: بیماری وبا از بیش از یک ماه پیش در کشور عراق شایع شده و چندین استان این کشور را درگیر کرده است.

وی افزود: بیماری وبا، یک بیماری حاد اسهالی است که با شروع ناگهانی اسهال آبکی آغاز می‌شود و به تدریج حجم اسهال زیاد خواهد شد. این بیماری در صورت عدم درمان به موقع، موجب کم‌آبی شدید بدن و حتی مرگ بیمار خواهد شد.

سلمان‌زاده عنوان کرد: عمده‌ترین راه انتقال بیماری وبا از طریق مصرف آب و در مواردی نیز از طریق مصرف غذای آلوده و به میزان کمتر ناشی از تماس مستقیم با فرد بیمار است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان به زائران اربعین توصیه کرد: در طول سفر به کشور عراق، تنها از آب‌های بطری و بسته‌بندی شده استفاده شود و در طول مسیر از مصرف آب نگهداری‌شده در مخازن، آب لوله‌کشی، آب‌هایی که با یخ، خنک شده‌اند و حتی شربت‌هایی که با این آب‌ها تهیه می‌شود، خودداری کنند.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود مسافران کشور عراق از غذاهای گرم که تازه تهیه شده استفاده کنند و از مصرف غذای مانده و سرد پرهیز کنند و غذا را به مدت طولانی و برای وعده‌های دیگر نگهداری نکنند.

سلمان‌زاده گفت: همچنین با توجه به لزوم طی کردن مراحل بهداشتی برای آماده‌سازی سبزی و تمیز کردن آن جهت مصرف و احتمال عدم انجام این امر در مراکز طول مسیر، توصیه می‌شود زائران از مصرف سبزیجات خودداری کنند و تنها میوه‌هایی که پوستشان کنده می‌شود را مصرف کنند.