به گزارشخوزپرس از اهواز دکتر غلامرضا شریعتی در حاشیه نشست شورای اشتغال استان در گفتگو با خبرنگاران گفت: حرکت به سمت اشتغالزایی کند بوده اما دلیل آن این بود که سامانه رصد دیر و در دو ماه اخیر فعال شده است.

استاندار خوزستان افزود: طبق برنامه ریزی که برای سامانه رصد انجام شده است از ابتدای امسال تاکنون ۳۷ درصد از برنامه محقق شده است و انتظار داریم تا پایان سال ۱۰۰ درصد از برنامه ای که برای سهم استان خوزستان از اشتغال در این سامانه دیده شده است را محقق نماییم که رقمی معادل با حدود ۳۷ هزار شغل می شود.

رئیس شورای اشتغال استان تاکید کرد: لازم است بنگاه های اقتصادی، بانک ها و صندوق ها اهتمام جدی تری را به خرج دهند همچنین در این نشست تاکید شد دبیرخانه اشتغال تحرک و فعالیت بیشتری از خود بروز بدهد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: بنا شد در کنار مسوولان شورای اشتغال در شهرستان ها حضور پیدا کنیم و با فرمانداران تفاهم‌نامه در مورد میزان اشتغال در آن شهرستان امضا کنیم و در پایان سال نتیجه را رصد نماییم که چه مقدار از آن به سرانجام رسیده است.

شریعتی تصریح کرد: به افراد جویای کار توصیه می‌کنیم که در سامانه رصد ثبت نام کنند. تا امروز حدود ۱۶ هزار نفر ثبت نام کرده اند که حدود ۶ هزار نفر از آنها مشغول به کار شده اند و در مورد افراد باقی مانده هم امیدواریم به تدریج مشغول به کار شوند.

رئیس شورای اشتغال استان خاطرنشان کرد: برش استانی طرح اشتغال فراگیر آماده شده است و طبق برنامه منظمی پیش می رود در عین حال که تاکید می کنم باید با سرعت بیشتری کار جلو رود.

استاندار خوزستان در پایان اظهار کرد: از وزیر محترم کار دعوت شده تا برای امضای تفاهم‌نامه تشریف بیاورند. در قالب این تفاهم نامه که میان ما و ایشان به عنوان رئیس صندوق کارافرینی امید امضا خواهد شد تسهیلات کم بهره برای صنایع کوچک و متوسط و شرکت‌های دانش بنیان اعطا خواهد شد تا به ایجاد اشتغال در استان کمک شود.

توضیح: افراد جویای کار برای ثبت نام در سامانه رصد می توانند به آدرس این سامانه به نشانی rasad-eshteghal.ir مراجعه کنند.