جانشین منطقه پدافند هوایی جنوب غرب در کشور گفت: قرارگاه پدافند هوایی با دانش بومی از مرزها عبور کرده است.

به گزارش خبرنگار خوزپرس، سرهنگ کنترل فرماندهی حسین نائینی صبح شنبه در مراسم صبحگاه مشترک به مناسبت سالروز تاسیس قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا، در قرارگاه پدافند هوایی اهواز، با اشاره به اینکه به فرمان تاریخی ولی امر مسلمین جهان و فرماندهی کل قوا، دهم شهریورماه به عنوان سالگرد تاسیس قرارگاه پدافند هوایی به ثبت رسیده است، اظهار کرد: میعادگاهی برای یادآوری رشادت های عاشقان و دلدادگان است که وفاداری به عهد و میثاق خود با امام و مردم‌ است که تمام‌قد در برابر استکبار جهانی و مزدوران آنان ایستادند و خلق حماسه ها هم، چنان درسی به جهانیان آموختند که به نقل از تحلیلگران در کام دشمنان تلخ است و شیرینی و لذت آن در جان دوستان به درازای تاریخ جاودانه خواهد ماند.

وی افزود: از آنجایی که تهدیدهای دشمنان اسلام و این مرز و بوم با استناد به آیه شریفه قرآن، هرگز تمامی نداشته و هر روز با ترفندها و تکنیک های جدید، به دنبال پیدا کردن افکار و اهداف شوم خود هستند و در این راه دست از دشمنی خود با ایران اسلامی به عنوان تنها پرچم دار اسلام حقیقی در این عالم و حامی مظلومان مستضعفان در جبهه مقاومت، بر نمی دارند، لذا باید تمام تلاش خود را کرد.

جانشین منطقه پدافند هوایی جنوب غرب در کشور عنوان کرد: فرماندهی منطقه کل قوا با حکمت، درایت و درک عمیق از تهدیدهای روز دنیا لزوم تشکیل این قرارگاه به عنوان بازوی مستقل دفاع را احساس کرد و با صدور فرمان ایجاد آن، اهمیت موضوع را به این شکل توصیف فرمودند.

سرهنگ کنترل فرماندهی حسین نائینی ادامه داد: امروز بخش پدافند موثرترین بخش همه دسته های نظامی کشور برای دفاع از اسلام، استقلال و سربلندی ملت ایران است که جز با همت، اراده، اعتماد به نفس، توکل بر خدا و کار خستگی ناپذیر این قله های بلند را نمی شود فتح کرد.

وی گفت: به طور جد به پدافند هوایی باید بپردازیم و تقویت و پشتیبانی از پدافند هوایی را در اولویت خود قرار دهیم و این خود یک اولویت واقعی است. از این رو با گذشت ۱۰ سال از زمان تشکیل این قرارگاه که توانسته با استفاده از توانمندی های داخلی و دانش بومی خود از مرزها و فناوری روز عبور کرده و با چشمانی همیشه بینا و بیدار و گوشهای همیشه شنوا و هوشیار و ایجاد لایه‌های دفاعی مستحکم و غیر قابل نفوذ، موفقیت‌های چشمگیر مختلفی را کسب و توان دفاعی کشور را به ارتقاء برساند.

جانشین منطقه پدافند هوایی جنوب غرب در کشور در ادامه عنوان کرد: به گونه ای که جهت ایجاد امنیت فضای کشورمان ایران اسلامی به عنوان امن‌ترین فضای منطقه درخواست عبور از این فضا توسط کشورهای مختلف جهان افزایش قابل توجهی داشته که ائتلاف سازمان های بین المللی مؤید این مطلب است.