به گزارش خوزپرس از اندیمشک، کیومرث آریا متین ظهر امروز در جلسه شورای اداری اندیمشک به مناسبت سفر معاون توسعه و منابع وزارت ورزش و جوانان در سالن جلسات فرمانداری اندیمشک با اشاره به استعداد جوانان اندیمشک در رشته‌های ورزشی اظهار کرد: اندیمشک پایتخت کشتی فرنگی ایران و جهان بوده که با توجه و توسعه زیرساخت‌ها در آینده شاهد درخشش هر چه بیشتران رشته ورزشی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد از ورزشکاران اندیمشک به صورت ساماندهی شده به ورزش می‌پردازند افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل کم توجهی به پروژه‌های ورزشی نیاز ورزشکاران به توسعه اماکن ورزشی مغفول مانده است.

رئیس اداره ورزش اندیمشک با اشاره به رکود ورزش در زمینه اتمام پروژه‌ها در اندیمشک تصریح کرد: متاسفانه برخی از پروژه‌ها همچون سالن چند منظوره ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اندیمشک به دلیل فراموشی با وجود گذشت دو دهه همچنان نیمه تمام باقیمانده که با تلاش و پیگیری‌های انجام شده امیدواریم با نظر مثبت به این پروژه که نیاز جوانان شهرستان بوده نگاه کرد و در ابتدای سال آینده شاهد تکمیل و بهره‌برداری از سالن ۲ هزار و ۵۰۰ نفری باشیم.

وی گفت: ۶ کیلومتر جاده تندرستی در شهرستان اندیمشک با هدف ایجاد عدالت در توازن در مناطق محروم اندیمشک در برنامه توسعه قرار دارد که در حال حاضر با تلاش و پیگیری‌های نماینده شهرستان شاهد آغاز عملیات احداث آن هستیم.

آریا متین با اشاره به رکود توسعه زیربنایی در ورزش اندیمشک در بخش توسعه زیرساخت در سال‌های اخیر تصریح کرد: در راستای رفع این مشکل در یک سال اخیر اقداماتی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و رها شده انجام گرفته که امیدواریم با تکمیل و تجهیز پروژه‌های ورزشی ضمن خروج از رکود شاهد میزبانی اندیمشک برای مسابقات استانی، ملی و جهانی باشیم.

وی با بیان اینکه اندیمشک در تمام رشته‌های ورزشی حرف‌های بسیاری دارد و از لحاظ جایگاه و اعتبار در رشته‌های ورزشی از بسیاری از کشورهای جهان از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار است خاطر نشان کرد: سرانه ورزشی امروز اندیمشک ۶۵ سانتی‌متر بوده که در صورت تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های ورزشی نیمه تمام سرانه ورزشی اندیمشک از مرز یک متر خواهد گذشت که این امر خود الگویی برای سایر شهرستان‌های استان و کشور خواهد بود.

رئیس اداره ورزش و جوانان اندیمشک گفت: شهرستان اندیمشک پیشانی استان خوزستان و دروازه ورودی به استان است که در صورت تکمیل پروژه‌های ورزشی و گردشگری که به موازات هم طراحی شده شاهد رونق اقتصادی شهرستان و منطقه بوده و به جذب گردشگر در منطقه کمک شایان خواهد کرد.