المپیاد دانش‌آموزی نوآوران و مستعدین مهارتی استان (جایزه شهید بهنام محمدی) (۱۶ اردیبهشت‌ماه) در دبیرستان نمونه‌دولتی شهید مجدزاده اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خوزپرس، این المپیاد سه جانبه که بین بنیاد نخبگان استان خوزستان، پارک علم و فناوری و اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان به صورت تفاهم نامه منعقد شده؛ به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای شناسایی استعدادهای برتر جوان در زمینه های مختلف علمی است که در ۶ محور برگزارشد.

رئیس بنیاد نخبگان استان خوزستان گفت: تفاهم نامه المپیاد مهارتی در زمینه شناسایی پژوهشسراها در زمینه های مختلف و فراهم نمودن زمینه حمایت از آن ها با بهره مندی از ظرفیت های سه جانبه منعقد شده است.

دکتر علیرضا زراسوندی با بیان این که این تفاهم نامه، ۱۲ محور همکاری دارد؛ گفت: از زمان انعقاد آن به مدت سه سال اعتبار دارد.

دکتر زراسوندی با اشاره به برخی از محورهای این تفاهم نامه عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه های مشترک از دستاوردهای علمی پژوهشی و مهارتی دانش آموزان و هنرجویان استان، همکاری در نشرآثار علمی-پژوهشی و تبادل مستمر اطلاعات و یافته های پژوهشی، برگزاری مشترک جشنواره والپیاد نوآوران و مستعدین مهارتی استان و حمایت های مادی و معنوی از طرح ها، خلاقیت ها و نوآوری های ارائه شده توسط دانش آموزان، حمایت از رتبه های یک رقمی کنکور سراسری توسط بنیاد نخبگان استان در قالب جوایز تحصیلی بنیاد نخبگان، همکاری در اجرای طرح دوست علمی جهت ارتقاء بنیه علمی مستعدین و مواردی دیگر، از جمله محورهای این تفاهم نامه است.

همچنین معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به المپیاد مهارتی برگزار شده، گفت: تعداد دانش آموزان دوره اول متوسطه استان ۲۰۹ هزار نفر و در مجموع آمار مشارکت در ۶ محور برگزار شده ۲۵۰ درصد نفر محور است.

جمشید کمایی عنوان کرد: محورها در حوزه های کارآفرینی، فناوری، ، پژوهش و تحقیق، تصویر نویسی، ادبیات و فعالیت های آزمایشگاهی بوده است.

وی افزود: این المپیاد ابتدا در سطح یک هزار و ۶۱۵ دبیرستان دوره اول متوسطه استان، سپس در سطح ۴۰ منطقه استان، و در مرحله بعد ۶ قطب و در نهایت برترین ها در قالب ۳۲ تیم در هر محور در مرحله استانی شرکت داشتند. تعداد شرکت کننده در مرحله استانی نیز ۲۷۰ نفر بود

رییس پارک علم و فناوری خوزستان نیز در حاشیه این بازدیدگفت: پارک علم و فناوری آمادگی دارد تا دوره‌های تخصصی مدرسه کسب‌وکار را برای ۱۰ نفر برتر هر حوزه از المپیاد برگزار کند.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان در حاشیه بازدید از المپیاد دانش‌آموزی با ابراز خرسندی از کیفیت سطح کیفی رقابت‌ها و شرکت‌کنندگان، اظهار کرد: پارک علم و فناوری آمادگی دارد تا دوره‌های تخصصی مدرسه کسب‌وکار را برای ۱۰ نفر برتر هر حوزه از المپیاد برگزار کند؛ همچنین آماده ثبت اختراع ایده‌های دارای شرایط نیز هستیم.

دکتر بابک مختاری رییس پارک علم و فناوری، علیرضا زراسوندی رییس بنیاد نخبگان و جمشید کمایی معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از روند برگزاری این المپیاد بازدید و در جریان فرآیند برگزاری آن قرار گرفتند.