به گزارش خوزپرس به نقل از  ایرنا بیژن نامدار زنگنه چهارشنبه در آیین بهره برداری از سه پروژه نفتی و نیز یک پروژه درمانی در مناطق نفت خیز جنوب اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از خطوط لوله نفت مستهلک بوده و نیاز به نوسازی دارندکه باید با تدبیر و عقلانیت و استفاده از فرصت های موجود صنعت نفت کشور را بازسازی کرد.
نامدار زنگنه اضافه کرد: عمر مفید بیشتر تجهیزات نفتی کشور تمام شده که باید کارهای بسیاری در زمان حاضر برای بازسازی آنها انجام شود.
وی با انتقاد از مدت زمان طولانی اجرای پروژه های نفتی گفت: اگر تحریمها نبود بسیاری از این پروژه ها در بازه زمانی کمتر از یک و نیم سال عملی می شد هر چند عوامل دیگری نیز در تاخیز پروژه ها دخیل بوده اند.
وزیر نفت اظهار کرد: اجرای سه پروژه واحد بهره برداری و نمک زدایی ۷۵ هزار بشکه ای میدان منصوری، کارخانه نمک زدایی میدان لب سفید و واحد بهره برداری و نمک زدایی هفت شهیدان مسجدسلیمان در حوزه تولید اگر چه به زمان طولانی کشیده شد اما زمان خوب و مناسبی به نتیجه رسیده و پیام بسیار خوبی هم در بردارد.
نامدار زنگنه با اشاره به هزینه سه هزار میلیارد ریالی اجرای این پروژه ها گفت: این پروژه ها توان تولید را ۲۶۰ هزار بشکه افزایش داده و تولید را تثبیت می کنند.
وی ادامه داد: این پروژه ها در زمانی اجرا شده که تحریم ها برداشته می شود و تولید را به حداکثر ممکن ظرفیت می رسانند.
وزیر نفت با بیان اینکه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در صنعت نفت رسالت تاریخی بر عهده دارد، گفت: پس از برداشته شدن تحریم ها سهم ما در بازار جهانی بیش از گذشته خواهد شد.
نامدار زنگنه افزود: باید با اجرای پروژها اقتدار و توانمندی ایران، مهندسان ایرانی و ظرفیت های کاری را نشان دهیم.
وی با بیان اینکه نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی در این دوره یاریگر صنعت نفت بوده و همراه و پشتیبان آن بودند گفت: مسئولیت های اجتماعی هم بر عهده ما است که بر اساس آن برای توجه به این مسئولیت ها ساختاری تعریف شده است.
وزیر نفت ادامه داد: درصدی از درآمدهای نفت جدای از پروژه های عمرانی به مناطق نفتخیز جنوب داده می شود که این کار نه بر اساس علاقه بلکه برای کمک به توسعه صنعت نفت انجام شده است.
وی با اشاره به اجرای پروژه های نفتی در حوزه میادین مشترک که به طور عمده در غرب کارون انجام می شود، افزود: برای افزایش بازیافت به طرح های دیگری هم باید توجه شود.
نامدار زنگنه گفت: در دوره قبل در زمینه جذب سرمایه گذار خارجی خوزستان تنها در میدان نفتی دارخوین موفق بوده که امید می رود در دور جدید بیش از این از سرمایه گذار بهره مند شود.
وی ادامه داد: دشمنان ایران اسلامی با ایجاد تحریم ها قصد داشتند تا صنعت نفت را از پا درآورند اما با همت و تلاش کارشناسان و متخصصین صنعت نفت نه تنها از پای درنیامدیم بلکه قوی تر از گذشته شده ایم و از نظر فنی و مدیریتی کارها را با قدرت و روحیه بالا انجام می دهیم.

*مسجدسلیمان آغاز تاریخ صنعت نفت ایران است
وزیر نفت همچنین در آیین بهره برداری همزمان از واحد بهره برداری و نمک زدایی هفت شهیدان و واحد نمک زدایی لب سفید که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد گفت: مسجدسلیمان آغاز تاریخ صنعت نفت ایران است.
وی بیان کرد: امیدواریم با اتکای به افزایش تولیدها بتوان کارهای مهمی را برای خوزستان و ایران پس از برداشته شدن تحریم ها انجام دهیم.
نامدار زنگنه افزود: در شرایط طبیعی وضعیت تولید مخازن به تعداد زیادی طرح های نمک زدایی نیاز است و اجرای این طرح ها در آستانه افزایش تولید موثر است.
امروز همچنین با حضور وزیر نفت مرکز خدمات درمانی آب تیمور به صورت ویدئو کنفرانس بهره برداری شد.
این مرکز در مساحت ۴۰۰ متر مربع با ۱۸۰ متر زیربنا احداث شده که در آن یک پزشک و ۲۰۰ نیروی خدماتی فعالیت می کنند.