به گزارش خوزپرس آیت‌الله عباس کعبی در پی مراجعات، مطالبات و سؤالات مکرر و انتظارات مردم خوزستان به ویژه کشاورزان در رابطه با بحران و کمبود آب ناشی از انتقال آب کارون به‌ویژه بعد از اظهارات رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر اینکه انتقال آب از سیاست‌های نظام و از باقیات و صالحات است که در زمان دولت موسوم به سازندگی شروع شده، بیانیه‌ای را صادر کرد.

در متن این بیانیه آمده است: انتقال آب کارون به فلات مرکزی برای مصارف کشاورزی و صنعتی بر اساس آنچه در مسئله «بیست و نهم» احیای موات «تحریر الوسیله» امام راحل قدس سره الشریف و مسائل بعد از آن آمده است، حرام شرعی و ضمانت‌آور است، زیرا برخلاف حق سبق و اولویت در موارد تزاحم حقوق و باعث ضرر فاحش به مردم شریف استان خوزستان، خشک شدن و مردن هزاران هزار هکتار نخلستان و زمین کشاورزی است.

آیت الله کعبی در ادامه گفته است: محرومیت از آب کشاورزی حتی در کشت صیفی‌جات تاثیر منفی گذاشته و نیز باعث تغییر اکوسیستم طبیعی استان خوزستان و یک جنایت محیط ‌زیستی شده است.

همچنین در این بیانیه آورده شده است: یکی از عوامل پایه‌ای ریزگردها همین امر است، از شورای عالی آب و هیئت دولت و دستگاه‌های نظارتی کشور می‌خواهم  قانون و شرع را اعمال کنند به فریاد مردم ولایت‌مدار و انقلابی خوزستان، کربلای ایران  برسند و جلوی محرومیت بیشتر و این ظلم آشکار و تبعیض ناروا و بی‌عدالتی را بگیرند که فردا دیر است.

در پایان عنوان شده است: اقدام هماهنگ نمایندگان مجلس خبرگان رهبری استان خوزستان و نیز نمایندگان خوزستانی مجلس شورای اسلامی برای مقابله با بحران آب و مدیریت صحیح مطالبات مردم حداقل انتظار برای استیفای حق قانونی و شرعی مردم صبور و نجیب خوزستان است.