اسماعیل ارزانی بیرگانی یکشنبه در گفت وگو با خوزپرس با بیان اینکه در مرحله دوم انتخابات معمولا مشارکت ۳۰ تا ۴۰ درصد به نسبت دور نخست کمتر است، مردم را به مشارکت در این دوره دعوت کرد و افزود: مرحله دوم در واقع سرنوشت ساز است و مردم باید برای تعیین نتیجه نهایی پای صندوق ها حضور یابند.
وی اظهار کرد: همانند دور نخست انتخابات ۴۷۵ شعبه اخذ رای در اهواز مستقر شده و در مجموع حدود ۱۵ هزار نفر در برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه اهواز همکاری دارند.
وی همچنین درباره تخلفات احتمالی نامزدهای این دوره از انتخابات گفت: نصب بنر فقط در محل ستادها مجاز و نصب بنرهای بزرگ در سطح شهر ممنوع است به همین دلیل این بنرها را جمع آوری می کنیم.
رئیس ستاد انتخابات اهواز خاطرنشان کرد: تاکنون تخلف عمده ای از نامزدها دیده نشده و مواردی که بوده به ستادها اعلام شده است.
وی خرید و فروش رای را از جرایم انتخاباتی دانست و افزود: اثبات این جرم سخت است و هنوز موردی از خرید و فروش رای را نتوانستیم شناسایی کنیم.
دور نخستل انتخابات مجلس دهم هفتم اسفند پارسال برگزار و مرحله دوم انتخابات ۱۰ اردیبهشت برگزار می شود. برای انتخاب سه نماینده حوزه انتخابیه اهواز، باوی، کارون و حمیدیه، شش نامزد به رقابت می پردازند.