به گزارش خوزپرس از اهواز، صادق حقیقی پور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به مهم بودن این طرح ها برای حفظ محیط زیست بیان کرد: این طرحها توسط یک شرکت بین المللی ایرانی و با جذب سرمایه گذار خارجی در شهرهای ایذه، اندیمشک، شوش، بهبهان و بستان اجرا می شوند .
وی افزود: افق طرح های فاینانس فاضلاب مدرن در این پنج شهر خوزستان تا افق طرح ١۴٢۵ پیش بینی شده است، این تصفیه خانه ها از جدیدترین نوع تصفیه فاضلاب می باشند که نقش مهمی برای ارتقاء شاخص های بهداشتی و زیست محیطی در این شهرها خواهند داشت.
وی با اشاره به استفاده بهینه از پساب فاضلاب تصریح کرد: با توجه به کمبود آب در کشور ،حفاظت از منابع آبی لازم است تا نسبت به بازچرخانی پساب فاضلاب شهری برای مصارف مختلف از قبیل صنعت و کشاورزی داشته باشیم.
مدیر عامل آبفا خوزستان حفاظت از محیط زیست و حرکت در مسیر سازگاری با کم آبی را از سیاست های مهم آبفا استان برشمرد.
وی همچنین گفت: این پروژه ها به روش EPCF با دعوت سرمایه گذاران خارجی به مناقصه گذاشته شد که یکی از شرکت های بین المللی ایرانی با یک سرمایه گذار چینی برنده این مناقصه شد و توافق اجرایی این پروژه امضاء و بین طرفین مبادله شد.
حقیقی پور با اشاره به اعتبار پروژه فاینانس پنج طرح اظهار داشت: این طرح ها با اعتبار ۵٣ میلیون یورو درشهرهای بهبهان، اندیمشک، ایذه، بستان و شوش آغاز می شود و حدود ۱۳۵میلیارد ریال نیز برای بهره برداری ۲ساله بعد از تکمیل طرح نیز در نظر گرفته شده است.