به گزارش خوزپرس از اهواز، در پی خبر بحران کم آبی و تهدید مزارع نیشکر در بزرگترین مجتمع تولید شکر سفید در ایران و خاورمیانه در رسانه های مجازی و تیتر اخبار استان خوزستان و شوشتر ونگرانی از بیکار شدن صدها پیمانکار و کارگران مربوطه و نیز زیانهای زیرساختی و اقتصادی ،مسئولین محلی را به جنب و جوش بیشتری برای به حداقل رساندن بحران ترغیب کرد.

مدیر عامل کشت و صنعت کارون در گفتگو با خبرنگار خوزپرس در همین خصوص اظهار داشت: مجموعه مدیران کشت و صنعت کارون خود را در به حداقل رساندن بحران خشکسالی و کم آبی و جلوگیری از اختلال در اشتغال جاری درشرکت و شهرستان مسئول می داند و برای نهایت صرفه جویی و مدیریت شرایط پیش آمده و سهیم شدن در تلاش مسئولین به منظور رفاه حال سایر هم استانی ها با حساسیت و دقت ،مصرف بهینه آب را در دستور کار خود قرار داده و هزینه های زیادی در این خصوص صرف شده است.

مهندس میرزاپور در ادامه خاطر نشان کرد: علی رغم تمهیدات لازم و دستور استاندار محترم خوزستان مبنی بر در اختیار گذاشتن ۷۰درصد نیاز آبی این شرکت نسبت به سال گذشته این روند عملی نگردید و با توجه به پیگیری های مکرر از تمام مبادی ممکن تامین آب از ۵۲درصد فراتر نرفت و همین موضوع کل برنامه های داشت محصول را با مخاطره مواجه کرد تا جائیکه برای جلو گیری از آسیب رسیدن به کل مزارع این شرکت دیروز تصمیم به آیش و خارج نمودن ۳هزار هکتار از مزارع این شرکت که بیشترین آسیب کم آبی را دیده اند گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: برای برون رفت از این مشکل و پیشگیری از تبعات اقتصادی و اجتماعی و اینکه هنوز تاپایان هفته جاری در صورت افزایش سهمیه آب می توان بخشی از این مزارع را نجات داد دست کمک و یاری را به طرف همه مسئولین دراز کردیم و خوشبختانه مقرر شد تا در اختصاص آب و سهمیه موجود بررسی و با نظر مساعد تجدید نظر گردد.

وی همچنین گفت هم اینک ۴۰۰ هکتار از مزارع مورد اشاره به همین علت در دستور کار آیش قرار گرفته و عملا از داشت سال زراعی ۹۷-۹۸خارج میگردند.

مدیر عامل کشت و صنعت کارون در پایان از نماینده محترم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی،فرماندار سخت کوش شوشتر،مسئولین محترم شبکه آب کارون بزرگ و نیز خبرنگاران و اصحاب رسانه و همچنین سایر مسئولین مرتبط که در کاهش بحران کم آبی در این شرکت تلاش و مساعدت نموده اند تشکر و قدر دانی نمود.

گفتی است کشت و صنعت کارون در سال گذشته رکورد دار تولید شکر سفید در ایران طی ۵۰ سال اخیر بوده و رسیدن به ظرفیت اسمی را برای نخستین بار در برنامه خود دارد که با چالش خشکسالی و کم آبی مواجه و دست و پنجه نرم میکند و همچنان مصمم به حفظ رقم رکورد خود و رسیدن به ظرفیت اسمی است.