هدایت اله موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خوزپرس در اندیمشک اظهار کرد: برای تولید و صادرات ماهی به سایر نقاط کشور و نیز کشورهای منطقه مجتمع بزرگ شیلات اندیمشک در زمینی به مساحت ۳۱ هکتار در دهه۸۰ روند عملیانی و احداث آن آغاز و پس از توقف روند عملیاتی با پیگیری‌های انجام شده مراحل برای دریافت سند و واگذاری آن به بخش خصوصی با پیگیری رئیس کمیسیون انرژی و فرماندار انجام شده و به زودی شاهد واگذاری مجتمع بزرگ شیلات به بخش خصوصی هستیم.

وی با اشاره به دسترسی مستقیم مجموعه شیلات به محور مواصلاتی اندیمشک به اهواز افزود: مجتمع بزرگ شیلات اندیمشک در فاصله ۱۱ کیلومتری اندیمشک در کنار محور مواصلاتی اندیمشک به اهواز قرار دارد.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک شیلات را از صنایع مادر معرفی و بیان کرد: مجتمع شیلات اندیمشک شامل کارخانه تولید و تکثیر بچه ماهی، کارخانه تولید اکسیژن، کارخانه عمل آوری، کارخانه تولید غذای ماهی و متشکل از ۲۵ مزرعه بوده که هر مزرعه آن خود متشکل از ۱۲ استخر است که در هر مزرعه ۱۰۰ تن ماهی قزل‌آلا در سال تولید می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۲۵ مزرعه پرورش ماهی در مجتمع بزرگ شیلات اندیمشک از تولید سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن ماهی سرد آبی خبر داد و تصریح کرد: پس از واگذاری مجتمع شیلات و بهره‌برداری کامل از بخش‌های زیر مجموعه ۷۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال‌زایی خواهد کرد.

موسوی با اشاره به گردش مالی ۱۰۰ میلیارد ریالی در مجتمع بزرگ شیلات اندیمشک گفت: هدف از واگذاری مجتمع شیلات کاهش تصدی‌گری دولت، حمایت از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های عمرانی و تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی است.

وی پیشرفت فیزیکی در زمان توقف روند اجرایی احداث مجتمع بزرگ شیلات اندیمشک را ۶۸ درصد دانست و افزود: متأسفانه در سال ۹۱ علی رقم پیشرفت ۶۸ درصدی مجتمع بزرگ شیلات روند احداث آن متوقف شد که با همکاری فرماندار و نماینده مردم اندیمشک کار واگذاری آن آغاز شده و به زودی پس از قیمت‌گذاری به بخش خصوصی واگذار می‌شود.