به گزارش خوزپرس از اهواز، غلامرضا شریعتی یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: لازم است برنامه های خوبی متناسب با شرایط و مشکلات استان در شورای فرهنگ عمومی در نظر گرفته شود تا اعتباراتی برای آن تخصیص داده شود و فضای فرهنگی در استان حاکم ود.
وی با اشاره به صحبت هایی که پیرامون سلمان فارسی در یکی از نشست های سیاسی اخیراز سوی یکی از فعالان سیاسی گفته شده بود گفت: پاسخ هر اظهارخلاف واقعی درباره مسایل مذهبی را می دهیم و وظیفه دینی خود می دانم تا با آن ها برخورد کنم.
استاندار خوزستان گفت: شورای فرهنگ عمومی با جایگاهی که در استان از آن برخوردار است قابلیت دارد که با برنامه ریزی اثر بخشی خود را نشان دهد و برنامه انسجام و وحدت را دنبال کند.

***قول مساعد مدیریت بودجه برای تامین اعتبار مصوبات فرهنگی
در ادامه معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان تصریح کرد: هر مصوبه ای که در شورای فرهنگ عمومی تصویب شود تامین اعتبار می‌شود و مدیریت بودجه و برنامه ریزی قول مساعد در این باره به ما داده است.
غلامحسین حسین زاده بیان کرد: برنامه های فرهنگی زمانی به نتیجه می رسند که پژوهش محور شوند و در زندگی اجتماعی کاربرد داشته باشند لذا باید همه دستگاه های اجرایی پژوهش محوری را در برنامه های خود قرار دهند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز پژوهش محور کردن کارهای فرهنگی را در قالب برنامه به دستگاههای اجرایی ابلاغ کند.
وی با اشاره به صحبت هایی درباره سلمان فارسی در یکی از جلسات سیاسی استان بیان کرد: جایگاه سلمان فارسی بر کسی پوشیده نیست و همه مسلمانان به ویژه شیعیان برای ایشان احترام بسیاری قایل هستند و ما ولایت مداری را از سلمان فارسی آموختیم.
معاون سیاسی اجتماعی استاندارخوزستان با تاکید بر این که نباید مسایل مذهبی با مسایل سیاسی درگیر کرد توضیح داد: صحبت های آن شخص درباره صحابه پیامبر به خاطر عدم مطالعه کافی است و گفتار او نابخردانه بوده است و واکنش مردم و فعالان سیاسی نسبت به آن بحق است.