به گزارش خوزپرس از اهواز، رهام کیایی حاشیه جلسه بررسی وضعیت آموزش مهارتی و اداری مراکز  آموزش فنی وحرفه ای استان خوزستان که شامگاه امشب در محل سالن اجتماعات این اداره کل برگزارشد، در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به اینکه امروز به همراه مدیران کل ستادی وکارشناسان سازمان بازدیدی از مراکز فنی وحرفه ای خوزستان در شهرستانهای استان داشتیم، اظهارکرد: خوشبختانه در این استان فعالیت آموزشی در بخش آموزش های مهارتی بسیار کیفی و سفارش محور است.
وی افزود: در تعدادی از مراکز آموزشی ما اکثریت کارآموزانی که مهارت هایی لازم را کسب  میکنند در رشته های تخصصی مشغول فعالیت و شغل مناسبی بدست می آورند.
کیایی در استان خوزستان باتوجه به شرایط آب وهوایی همکاران مان از ستادسازمان ضمن بازدید، بازرسی و سرکشی از مشکلات و نارسایی های احتمالی و  نقاط قوتی که در مراکز بوده احصا کردند افزود: در این جلسه نیز مسائل مطرح و برخی ها در شهرستان ها قابل پیگیری وحل است و در استان اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان قابل پیگیری وحل است و بخشی دیگر نیز به سازمان انتقال میدهیم که ان شاء الله بررسی و کمک شود که این مشکلات مرتفع شوند.
وی ادامه داد: مواردی در خصوص تبدیل وضعیت مربیان و نیروی های استخدامی مربیان حق التدریس بود که خوشبختانه براساس قانون مجلس و مصوبه ای که دولت داشته طی سه سال اخیر بیش از ۲هزار و ۵۰۰ مربیان حق التدریس تبدیل وضعیت شدند.
 معاون توسعه مدیریت ومنابع سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور گفت: یعنی تعداد کل نیروهای سازمان که ۱۵هزار نفر بوده افزایش پیدا نکرده، ولی بخشی از این نیروهای که حق التدریس بودند تبدیل به پیمانی و رسمی شدند.
کیایی بیان کرد: در استان خوزستان این تعداد نزدیک ۱۶۰ نفر بوده که این تعداد نزدیک به ۱۱۰ نفر تبدیل وضعیت شده و۴۰ نفر مابقی را سعی میکنیم در چندماه اخیر با اخذ پست سازمانی از سازمان اداری و استخدامی وسایر دستگاه های تابعه استان این مشکل هم برطرف شود.
وی در ارتباط با عمده ی مشکلات استان خوزستان در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای داشتند را، شاید عدم بروزبودن تجهیزات آموزشی استان بوده که نیاز است باتوجه به اینکه تکنولوژی های جدید که به کشور وارد می شوند در بحث های مختلف نیاز به پیوست های آموزشی دارد و باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم دولت به گونه مصوب کند که این تکنولوژی های جدید که وارد می شود پیوست های آموزشی انجام شود.
معاون توسعه مدیریت ومنابع سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور عنوان کرد: در استان خوزستان به همین شکل است خوشبختانه رویکرد آموزشی در برخی مراکز عوض شده سیاست های جدید سازمان هست وبخشی از آموزش ها به صورت مجازی صورت بگیرید که هم این آموزش ها سریعتر انجام که صرفه اقتصادی داشته باشد و هم جوانان امروز تمایل بیشتری برای شرکت در این آموزش ها دارند.
کیایی با اشاره به اینکه در ابتدای سال تمام ادارات کل استان ها یک سندبرنامه بین مدیرکل استان و ریاست سازمان فنی وحرفه ای کشور مبادله شده است اظهارکرد: این سندبرنامه تعهداتی که استان باید انجام دهد و تعهدات سازمان گنجاده شده و یک بخشی اعتبارات هست که در بودجه ریزی عملیاتی قرار دارد  و نسبت به عملکرد استان ها بودجه تخصص داده می شود.
وی بیان کرد: استان خوزستان نسبت با میانگین رشدی که بودجه سازمان آموزش فنی و حرفه ای در کشور داشته به همان نسبت افزایش پیش بینی بودجه شدا است ولی بستگی به عملکرد این استان دارد اگر عملکرد خوبی نسبت به آن برنامه داشته قطعا بودجه بیشتر به خوزستان تعلق می گیرد.
معاون توسعه مدیریت ومنابع سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور بابیان اینکه سال گذشته بودجه هزینه ای اداره کل فنی وحرفه ای خوزستان بالغ بر۲۴ میلیارد تومان بوده است اظهارکرد: امسال میانگین بودجه کل ۱۰ درصد افزایش رشد نسبت به سال گذشته خواهد داشت و همچنین بودجه عمرانی معمولا از طریق استان باید تامین می شود و اینکه گفته شده در استان پیگیری های خوبی شده است.