مهدی سراج‌الدین میرقائد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خوزپرس در اندیمشک اظهار داشت: در چند نقطه از ظهر روز شنبه شاهد آتش‌سوزی در جنگل‌های بلوط در بخش الوار گرمسیری هستیم که کانون اصلی آن در چاوونی قرار دارد.

وی افزود: از ابتدای سال شاهد ۱۱ مورد آتش‌سوزی در منطقه هستیم که عمدتا عامل انسانی و اختلاف منشا شعله‌های حریق بوده و در این ارتباط یک نفر بازداشت شده است.

رئیس اداره محیط زیست اندیمشک با اشاره به اینکه مسؤولیت و رهبری مستقیم مهار اطفا حریق با اداره منابع طبیعی است بیان کرد: بر حسب وظیفه همکاری نیروهای محیط زیست برای مهار آتش به یاری منابع طبیعی رفته و در حد توان در حال تلاش برای مهار و اطفا حریق هستند.

وی با بیان اینکه احتمال می‌رود حریق ایجاد شده با توجه به سخت‌گذر و بکر بودن منطقه انسان در آن دخیل باشد تصریح کرد: متاسفانه در گذشته و در سال جاری شاهد ایجاد آتش به دلیل غفلت و مشکلات و درگیری در بین اهالی بوده‌ایم که باید مردم بدانند دود هر آتشی در محیط زیست ابتدا به چشم فرد برپا کننده ودر وحله بعد فرزندان و اجتماع خواهد رفت و این عمل یک خیانت بزرگ به خود و تک‌تک افراد جامعه است.

رئیس اداره محیط زیست اندیمشک با اشاره به فروکش کردن شعله‌های آتش در جنگل چاوونی گفت: به دلیل زیر خاکستر بودن و رفتار خاص بلوط در زمان آتش‌سوزی از لفظ خاموشی نمی‌توان استفاده کرد.

وی یکی از مشکلات مهار آتش در جنگل بلوط را درون‌سوزی بلوط دانست و گفت: در زمانی که آتش مهار شده ناگهان به دلیل وزش باد مجدد درختان بلوط شعله‌ور شده که این خود یکی از مشکلات بزرگ برای اطفای حریق است.

وی کانون اصلی آتش را منطقه چاوونی معرفی و خاطرنشان کرد: مدیریت استان بحران استانداری به دلیل سخت گذر بودن منطقه درخواست بالگرد برای انتقال افراد به مناطق تحت حریق را داده است.

سراج‌الدین میر قائد ادامه داد: دو بالگرد آب‌پاش نیز توسط فرماندار اندیمشک درخواست شده که با توجه به سختی گذر می‌تواند ابزار کمک دهنده مناسب و کارآمد برای خاموشی شعله‌های حریق باشد.