به گزارش خوزپرس به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر ازدحام جمعیت به حدی بود که صدها نفر در بیرون از تالار تجمع کرده بودند و خیلی ها مجبور شدند که به خانه ها برگردند . در این جشن مردم با در دست داشتن پرچم های سه رنگ جمهوری اسلامی ایران رنگ و بوی خاصی به فضای سالن بخشیدند .
در ابتدای این رویداد فرهنگی هنری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر ضمن تبریک به مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه ی شوشتر در خلق حماسه ای دیگر و در میان استقبال پر شور مردم شوشتر در جشن حماسه ی حضور با خواندن غزلی از مولانا( متصل است او معتدلست او …) و تقدیم این شعر به دکتر حسن روحانی گفت:مردم ما در حضوری بی نظیر به گفتمان اعتدال ، به آرامش و امنیت ، به تدبیر و امید و میانه روی رای دادند و دوری کردند از افراط و تفریط و تندرو ی ؛ این مردم باحضور میلیونی و چشمگیر خود در پای صندوقهای رای به دکتر حسن روحانی رای دادند که گرایش مثبتی به حوزه فرهنگ و هنر داشته و دارد و به یقین حماسه آفرینی مردم ایران در انتخابات بسیار ستودنی ست .
ایشان با اشاره به برگزاری خوب و موفق انتخابات در سراسر کشور افزود: از همه ی دست اندرکاران برگزاری این انتخابات سالم به ویژه برادران عزیز بسیج و سپاه و نیروی انتظامی ، سربازان گمنام و مدیران اجرایی در ایجاد نظم و آرامش و امنیت انتخابات تشکر میکنم .

وی با اشاره به حضور شش کاندید در عرصه ی نهایی انتخابات گفت : اخلاق حکم میکند که به آراء کاندیداهای رقیب به ویژه جناب رییسی _که بر شور انتخابات افزودند_ باید احترام گذاشت.

علی بهرامی درادامه افزود :مردم ما ثابت کردند که پای نظام ، آرمانهای امام راحل و شهدا و فرامین مقام معظم رهبری ایستاده اند .

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقتدار ایران و دیپلماسی قدرتمند ایران اسلامی در منطقه افزود:تا دکتر ظریف هست کسی در دنیا جرات نمیکند به ایرانی توهین کند و او را تحقیر نماید .

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر با اشاره به خدمات بسیار رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:آیت الله هاشمی رفسنجانی را با یک عبارت می شناسیم و آن ” یاردیرین امام و رهبری” ست .

علی بهرامی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر با اشاره به توانمندی معاون اول رییس جمهور و وزرای دکتر روحانی افزود : وجود دکتر اسحاق جهانگیری عنایت و نعمت الهی خدا به دکتر روحانی بود و البته باید از وزیر بهداشت دولت تدبیر و امید جناب دکتر هاشمی در اجرایی کردن طرح موفق سلامت( که خود بنده از نزدیک این طرح را لمس کردم ) تقدیر کرد .

علی بهرامی با بیان اهمیت امنیت پایدار ایران در منطقه گفت : تلاش سربازان گمنام و به ویژه سید بزرگوار حجت الاسلام والمسلمین علوی وزیر محترم اطلاعات در ایجاد امنیت و آرامش قابل تقدیر است .

علی بهرامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مردم در همین انتخابات باز هم به دنیا ثابت کردند پشت سر مقام معظم رهبری و فرامین ایشان ایستاده اند گفت: مقام معظم رهبری بی شک بزرگمرد جهان اسلام و ولی فقیه زمان هستند .

دبیر شورای فرهنگ عمومی شوشتر با اشاره به دلاورمردی های سپاهیان و بسیجیان این سرزمین افزود :سردارقاسم سلیمانی پهلوان و قهرمان ایران زمین است و شهدایی مثل شهید کجباف و دیگر شهدای عزیز مدافع حرم اگر به گفته زیبای خودشان در سوریه نمیجنگیدند باید در خیابانها و کوچه های شهر های ایران با داعش می جنگیدیم .

وی با اشاره به پایبندی هماره ی مردم به آرمانهای شهدا و امام شهدا گفت : هرچه داریم از بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی ،امام خمینی رحمه الله علیه داریم.

ایشان ضمن تشکر از همه هنرمندان سراسر کشور به ویژه هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر شوشتر در برگزاری این جشن باشکوه گفت: ان شاءالله ربنای استاد محمد رضا شجریان را از صدا و سیما به زودی بشنویم .

علی بهرامی در پایان با ستایش حضور بی سابقه ی مردم و هنرمندان در جشن بزرگ حماسه ی حضور و تقدیر از همه ی مسئولین ارشد شهرستان ، روسای ستادهای دکتر روحانی و هنرمندان و مردم شریف شوشتر افزود : از همه ی هنرمندان عزیز و اصحاب رسانه و خبر که در برگزاری جشن بزرگ پیروزی دکتر روحانی( حماسه ی حضور) و انعکاس لحظه به لحظه آن صمیمانه تشکر و قدردانی میکنم.

لازم به ذکر است در این جشن بزرگ برنامه هایی چون پخش کلیپ مقام معظم رهبری ، پخش کلیپ نظرات مقام معظم رهبری در خصوص دکتر روحانی ، همخوانی سرود دوباره ایران حجت اشرف زاده ، پخش کلیپ های کوتاه انیمیشن دیرین دیرین در موضوع انتخابات ،اجرای نقالی و شاهنامه خوانی ، اجرای نی انبان ، اجرای موسیقی سنتی و پاپ با موضوع فتح خرمشهر و ایران اسلامی با گویش شوشتری، بختیاری و فارسی ، نمایش طنز و سخنرانی کوتاه روسای ستادهای دکتر روحانی(آقایان تقی پور ، فتاحی ، محقق و درویشی) از دیگر برنامه های ارایه شده در جشن فرهنگی هنری حماسه ی حضور ( جیغ بنفش) بود.
از نکات جالب این جشن حضور پر شور و مثال زدنی مردم تا دقایق پایانی برنامه بود که دست اندرکاران و هنرمندان برنامه را شگفت زده ساخت .