سرپرست فرمانداری اهواز گفت: برخی مدیران آموزش و پرورش نگران تامین اعتبارات هستند که استاندار خوزستان با جدیت پیگیر این موضوع است

به گزارش خبرنگار خوزپرس، نبی‌الله خون‌میرزایی در جلسه شورای آموزش و پرورش اهواز که یک‌شنبه در فرمانداری برگزار شد، بابیان اینکه از رؤسای چهار ناحیه آموزش و پرورش اهواز می‌خواهم که در ایام منتهی به انتخابات، در بحث رشته‌ها و انرژی‌های نو، یک جلسه کاری ترتیب دهند، اظهار کرد: مجوز راه‌اندازی رشته مکاترونیک با تلاش زیاد اخذ شده است؛ امیدوارم با تشکیل چنین جلساتی بتوانیم رشته‌های مورد نیاز استان را ایجاد کنیم.

وی افزود: برای راه‌اندازی رشته مکاترونیک در هنرستان فنی و حرفه‌ای فتح‌المبین، می توان از تیم قوی مکاترونیک دانشگاه آزاد ایذه استفاده کرد.

سرپرست فرمانداری اهواز ضمن ابراز امیداوری گفت: امیدوارم با هم‌افزایی لازم بتوانیم ارتباطی میان تیم مکاترونیک این دانشگاه و هنرستان فتح‌المبین در یک زمانبندی سه ساله ایجاد کنیم.

خون میزاریی ادامه داد: دفتر سیاسی استانداری درخواست کرده است که تمام مدارس حتی مدارسی که شعبه اخذ رأی نیستند، برای همکاری در بحث انتخابات آمادگی داشته باشند.

وی با اشاره به نگرانی برخی مدیران آموزش و پرورش در خصوص تأمین اعتبارات تصویب‌شده، گفت: استاندار با جدیت پیگیر تأمین اعتبارات است، بنابراین مدیران از نظر تأمین اعتبارات برای اجرای برنامه‌های خود نگرانی نداشته باشند.

رتبه خوزستان در کنکور از ۲۷ به ۱۹ ارتقا پیدا کرده است

همچنین در این جلسه، نورعلی رئیسی‌خو مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو اهواز، اظهار کرد: آماده‌سازی دانش‌آموزان برای کنکور وظیفه اصلی آموزش و پرورش نیست؛ بلکه یک وظیفه الحاقی است که بر عهده آموزش و پرورش گذاشته شده است. در چند سال گذشته، رتبه خوزستان در کنکور از ۲۷ به ۱۹ ارتقا پیدا کرده که این قابل تقدیر است.

رئیسی‌خو افزود: برای انجام برنامه‌های خود در خصوص کنکور، نگران تأمین اعتبارات مالی هستیم؛ چراکه عدم تأمین اعتبارات لازم موجب نارضایتی می‌شود. از مسئولان انتظار داریم اگر تعهدی را قبول می‌کنند، آن را انجام دهند.