به گزارش خوزپرس به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان، در این نشست، بهنام عسکر زاده، ذیحساب اداره کل راه و شهرسازی به عنوان رئیس کارگروه به جای عباس نوین نام از سوی اعضای کارگروه معرفی شد.
حسین رفیعی نیا، دبیر کارگروه قوانین و مقررات اداره کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان اظهار کرد: در این نشست سعی داشتیم بند های تبصره هایی که در دستگاه های اجرایی عمومیت دارند، از جمله بعضی بند های تبصره های ۵، ۶، ۹، ۱۲، ۱۹ و ۲۰ و ۲۱ را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.
دبیر کارگروه قوانین و مقررات ذیحسابان اداره کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان افزود: بندهای “ه” و “ز” تبصره ۵ همانند سال ۹۵ در خصوص اسناد خزانه اسلامی، همچنین بند “و” تبصره ۵ اسناد تسویه خزانه هستند که در این مورد باید منتظر بمانیم تا آئین نامه های مربوطه از طرف هیأت دولت صادر شود یا آئین نامه های سال قبل تنفیذ شود.
رفیعی نیا شرح داد: تبصره ۶ بند الف در مورد معافیت مالیاتی حقوق است که در این تبصره، مالیات حقوق برای سال ۹۶ ماهیانه ۲۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.
معاون ذیحساب اداره کل راه و شهرسازی بیان کرد: یکی از نکات قابل توجه در قانون بودجه سال ۹۶ بند “د” تبصره ۶ است که در آن آمده است؛ دستگاه های اجرایی موظفند معافیت ها و تخفیفات مالیاتی و گمرکی را به صورت جمعی – خرجی در حساب های مربوطه خود ثبت کنند.
وی گفت: در این نشست اعضای کارگروه در خصوص شمول معافیت مالیات حقوق کارکنانی که مشمول عدم پرداخت مالیات هستند، تبادل نظر کردند و مقرر شد با توجه به ابهام در این مورد معاونت نظارت مالی با اداره کل نظارت بر اجرای بودجه وزارت امور اقتصادی و دارایی مکاتبه و ابهامات موجود را مطرح کند.
دبیر کارگروه قوانین و مقررات افزود: از دیگر بند های مورد بررسی در نشست تخصصی، بند “ج” تبصره ۱۲ بود، که در این تبصره دستگاه های اجرایی مجاز به پرداخت پاداش پایان خدمت کارکنان خود از محل فروش اموال غیرمنقول شده اند.
رفیعی نیا گفت: اجرای این بند از قانون مستلزم ارائه آئین نامه ذکر شده است و با توجه به بررسی های انجام شده، فروش خانه های سازمانی دارای آئین نامه خاص خود و از این بند مستثنی است.