به گزارش خوزپرس، امید حاجتی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در ششمین جلسه ستاد توسعه شیلات استان اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی خوزستان، آن‌طور که انتظار می‌رود نسبت به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اهتمام نداشتند. متأسفانه بسیاری از دستگاه‌های استان جزیره‌ای عمل کرده و فقط به فکر حفظ وضع موجود هستند.

وی افزود: تغییر نگرش کلی در خوزستان را به‌شدت لازم داریم تا مزیت‌های استان عملی شود و شاهد توسعه در خوزستان باشیم. به‌هرحال تغییر نگرش و حساسیت در کل بدنه مدیریتی لازمه توسعه خوزستان است در غیر این صورت همه با مشکل مواجه می‌شویم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان تصریح کرد: اگر سازمان آب و برق و محیط‌زیست خوزستان با آن سرعت مورد انتظار حرکت کنند آن‌وقت تمام مزیت‌های خوزستان در بخش آبزی‌پروری عملیاتی خواهد شد.

حاجتی اضافه کرد: استان‌های بالادست رودخانه کارون از آن استفاده می‌کنند اما با وجود آنکه در پایین‌دست قرار داریم با قیدوبندهای مختلف مواجه هستیم.

وی عنوان کرد: در قسمتی از تالاب شادگان که شاید سالانه دو بار به خاطر جزر و مد آب وارد شود، فردی پیشنهاد استحصال نمک داده که سالانه یک هزار میلیارد تومان درآمد ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان ادامه داد: این فرد حتی حاضر است که مددجویان کمیته امداد و بهزیستی را در طرح سرمایه‌گذاری خود سهامدار کند. البته محیط‌زیست به این طرح نگاه مثبت داشته و در حال پیگیری آن است. اجرای این طرح باعث افزایش صادرات و ارزآوری، کاهش واردات و توانمندسازی افراد منطقه می‌شود.

حاجتی تأکید کرد: در تصمیم‌گیری‌ها باید هزینه و فایده اجتماعی و اقتصادی یکجا دیده شود. اگر افرادی که به دلیل بیکاری گرفتار آسیب‌های اجتماعی شده و توانایی نجات آنها را نداشته باشیم، دیگر محیط‌زیست را برای چه کسی حفاظت می‌کنیم.

وی با اشاره به آسیب‌های ماهی تیلاپیا، خواستار مقابله با آن توسط اداره محیط‌زیست استان با استفاده از ظرفیت مراکز پژوهشی شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با اشاره به پرورش گونه اقتصادی ماهی تیلاپیا بیان کرد: چیزی که اقتصادی است نباید به خاطر یک مسئله به کلی حذف شود و خوزستان را از این ظرفیت اقتصادی بی‌نصیب بگذاریم.