به گزارش خوزپرس از دزفول، محمدرضا نعمت‌زاده عصر امروز در آئین بهره‌برداری از کارخانه فولاد دزفول در سخنانی اظهار کرد: برنامه جدی دولت این است که از بخش خصوصی حمایت و موانع را برای فعالیت بخش خصوصی برطرف کند.

وی افزود: مصمم هستیم با تمام توان مسائل پیش روی بخش خصوصی را از میان برداریم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تلاش های صورت گرفته در ۳ سال گذشته در جهت تکمیل زنجیره فولاد گفت: در ۳ سال اخیر بیش از ۵۰ میلیون تن به ظرفیت زنجیره فولاد اضافه شد و امیدوارم صادرات مواد خام به حداقل ممکن کاهش یابد.

نعمت‌زاده در ادامه با اشاره به نقش مردم اندیمشک و دزفول در دوران پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی اظهارداشت: رفع موانع بخش خصوصی و حمایت از سرمایه مردم است و طرح های گسترده‌ای در این زمینه اجرا می‌کند.

وی افزود: ما برای توسعه کشور و مطابق رهنمودهای مقام معظم رهبری باید صنعت کشور را تقویت و از خام‌فروشی محصولات صنعتی خود جلوگیری و صنعت خود را تقویت کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ‌سالانه بیش از ۶۰۰ هزار تن میلگرد وارد کشور می‌شد که با بهره‌برداری از این طرح امکان توسعه صادرات و کاهش واردات در زمینه محصولات فولادی فراهم می‌شود.

نعمت‌زاده بیان کرد: روند کاهش واردات میلگرد در کشور قابل توجه است و در سال گذشته کمتر از ۷۰ هزار تن میلگرد وارد کشور شده ‌که برای کاهش آن باید تلاش کرد.

وی گفت: در ۳ سال گذشته بیش از ۵۴ میلیون تن محصول فولادی کشور‌ صادر شده ‌و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، روند خام‌فروشی فولاد به صورت کامل متوقف و اولویت کشور تولید محصولات صنعتی در این زمینه است.